استاندار اردبیل:

واحد‌های راکد اردبیل با رفع مشکلات وارد چرخه تولید می‌شوند

استاندار اردبیل گفت: مشکلات واحد‌های راکد در شهرستان‌های مختلف احصا شده و اقدامات لازم بر رفع این مشکلات و ورود به چرخه تولید انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه برنامه ریزی برای فعال سازی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال گفت: در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای فعال سازی واحد‌های نیمه فعال و غیرفعال انجام گرفته و در سال جاری این برنامه‌ها با قوت ادامه می‌یابد.

او از برنامه ریزی برای فعال کردن نمایشگاه مجازی برای انعکاس فعالیت‌های انجام گرفته در این راستا خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که شامل تمامی شهرستان‌ها است، فعالیت‌های در حال انجام نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

استاندار اردبیل اظهار کرد: مشکلات واحد‌های راکد و نیمه فعال از جمله مشکلات بانکی و یا دیگر مشکلات سرمایه گذاری شناسایی و هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها برای فعال سازی انجام می‌شود.

بهنام جو افزود: در صورتی که سرمایه گذار واحد راکد و با نیمه فعال به دلایلی از جمله مالی و یا کم رونق بودن تولید نسبت به ادامه تولید اقدام نکند، واحد تولیدی به سرمایه گذار دیگر با خط تولید متفاوت معرفی و واگذار می‌شود.

او گفت: در سال گذشته، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۵۹ واحد غیرفعال و نیمه فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۴۶ طرح در بخش کشاورزی _دام طیور و صنایع تبدیلی با حل مشکلات و تامین نقدینگی و مواد اولیه به چرخه تولید برگشتند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برای سالجاری ۷۴ واحد در بخش صنعت و معدن و ۹۶ واحد در بخش کشاورزی برای فعال سازی شناسایی شده است.

بهنام جو بیان کرد: با ایجاد هماهنگی و تشکیل کمیته‌های تخصصی مقرر شد به صورت روزانه و با بررسی مسائل و مشکلات و حل آن‌ها و همچنین تامین نقدینگی مورد نیاز و یا تغییر کاربری با نگاه نیاز بازار این واحد‌ها به چرخه تولید باز گردند.

او اظهار کرد: در این راستا به صورت منظم در شهرستان‌ها جلسات ستاد تسهیل با دستور کار فعال سازی واحد‌های غیرفعال و نیمه فعال تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.