از بومی سازی تا بی نیازی / وقتی تایر‌های ایرانی در جاده رقابت کم نمی‌آورند

کارخانه کویرتایر بیرجند با تولید سالانه بیش از ۴ میلیون حلقه لاستیک ایران را یک قدم به بی نیازی از واردات تایر‌های خارجی نزدیک تر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تا پانزده سال پیش تایر مصرفی کشور از طریق کشور‌های خارجی تأمین می‌شد و کشور‌هایی مانند چین بازار لاستیک ایران را قبضه کرده بودند.

در اختیار نداشتن تکنولوژی مورد نیاز برای تولید لاستیک در داخل کشور هم کار را مشکل‌تر کرده بود و با اوج گرفتن تحریم ها، وقت آن رسید تا از درون کشور برای تولید تایر فکری شود.

با تأسیس کارخانه کویر تایر، امید برای تولید لاستیک در ایران زنده شد و این کارخانه با تولید لاستیک در ۵ سایز فعالیت خود را آغاز کرد.

رقابت کویر تایر با نمونه‌های خارجی لاستیک

یکی از کارگران کویر تایر گفت: در حال حاضر تایر خودرو‌های سواری را با بهترین کیفیت تولید می‌کنیم و سعی می‌کنیم با تلاش بیشتر، کیفیت و کمیت تولیدات خود را ارتقاء دهیم.

او افزود: در حال حاضر به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستیم و مشکلی در باب تولید لاستیک نداریم.


بیشتر بخوانید


این کارگر اظهار کرد: تایر‌های کارخانه کویر تایر می‌تواند با نمونه‌های خارجی لاستیک رقابت کند و این امر به دلیل کیفیت بالای محصولات این کارخانه است.

پارسال این کارخانه برای اولین بار درکشور لاستیک خودرو‌های شاسی بلند را نیز تولید کرد و با انجام این کار، کشور را از لحاظ تأمین دانش فنی در تولید لاستیک خودکفا کرد.

جهش ۴۰ درصدی کویرتایر در تولید لاستیک

زینلی مدیرعامل کویرتایر با اشاره به اینکه این کارخانه پارسال ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک برای خودرو‌های سواری تولید کرده است، گفت: در این مدت، کویر تایر با ۴۰ درصد جهش تولید همراه بوده است.

او افزود: تلاش می‌کنیم تا امسال تولیدات کارخانه را به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار حلقه برسانیم و در حال حاضر ۱۹ درصد تایر مصرفی خودرو‌های سواری در ایران، از طریق کویرتایر تأمین می‌شود.

زینلی تصریح کرد: در ابتدای تأسیس این کارخانه با ۵ سایز فعالیت‌ها انجام می‌شد، اما در حال حاضر، تایر‌ها در ۵۳ سایز متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام / س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
در بازار تایرهای قاچاق و خارجی وارداتی بیشتر و راحتتر از ساخت داخل پیدا میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم رقابت با لاستیک بارز ترمز می گیری ماشین 100 متر اونطرف تر متوقف میشه
لاستیک فقط هانکوک کره و دانلوپ ژاپن می خواین ایمنی داشته باشین از این لاستیک ها بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
به امید فرداهای روشن تر برای صنعت پر افتخار تایر کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
جهش خوبی هم در قیمت داشتند خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دست مریزاد به همت و پشتکار جوانان ایرانی