آغاز مرحله پیله رفتن کرم‌های ابریشم در چناران و گلبهار

رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی چناران گفت: امسال ۱۰۰ جعبه تخم نوغان بین ۷۰ نفر از نوغانداران چناران و گلبهار توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهزاد تدینی فر رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی چناران گفت: هرجعبه تخم نوغان قابلیت تولید ۴۰-۳۰ کیلوگرم پیله‌تر را داراست و پیش بینی می‌گردد از هر جعبه تخم نوغان بطور متوسط ۳۰-۲۰ کیلوگرم پیله‌تر تولید شود.

او افزود: سود خالص برداشت شده از هر جعبه در یک دوره ۴۵ روزه، ۴-۳ میلیون تومان برآورد می‌شود که زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر از متقاضیان پرورش کرم ابریشم را فراهم کرده است، پرورش کرم ابریشم از اوایل فروردین ماه آغاز و پس از طی یک دوره تقریبا ۴۵ روزه نوغانداران موفق به تولید پیله‌تر می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی چناران ادامه داد: زمان برداشت پیله هنگام تبدیل کرم‌ها به شفیره و قهوه‌ای رنگ شدن پوست آن‌ها است. در برداشت پیله، پیله‌های شله رنگی و پوست پیازی و پیله‌های دوبل را از پیله‌های سالم جدا می‌کنند و پس از برداشت پیله با دست و یا با ماشین کرک گیری کرک‌های روی آن برداشت می‌کنند.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار