استفاده از توانمندی‌های دانشگاه‌ها برای بهینه سازی مصرف برق

رویداد ملی استارت آپی با هدف استفاده از توانمندی‌های دانشگاه‌ها برای بهینه سازی مصرف برق در شرکت لوله سازی اهواز برگزار می‌شود.

دانیاری سرپرست مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور استفاده از توانمندی‌های دانشگاه ها، دانشجویان، مدرسان، شرکت‌های فعال، نخبگان علمی و ایده پردازان در حوزه استارت آپ‌ها برای اجرای طرح افزایش مشارکت عمومی جهت بهینه سازی مصرف برق در شرکت‌های صنعتی با استفاده از فناوری‌های نوین رویداد ملی شتاب (استارت آپی) در مرکز نو آوری صنعت لوله و صنایع وابسته به مرکز آموزش علمی و کاربردی شرکت لوله سازی اهواز برگزار خواهد شد.

او بیان داشت: بر اساس اعلام سازمان بهره وری انرژی ایران، در این میان شرکت‌های صنایع آهن و فولاد بیشترین میزان مصرف انرژی را دارند به‌طوری که این دو صنعت به طور متوسط با ۴۵ درصد؛ بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و همچنین علی‌رغم این‌که کمتر از یک درصد از مشترکین صنعت برق را صنایع تشکیل می‌دهند، اما سهم صنایع از مصرف برق حدود ۳۶ درصد است.

دانیاری افزود: کاهش مصرف برق موجب کاهش سرمایه‌گذاری در تجهیز صنعت برق شده و سرمایه‌هایی که باید در این حوزه هزینه شود را به سایر حوزه‌های مورد نیاز کشور هدایت می‌کند، مدیریت در مصرف باید اولین انتخاب مشترکان صنعتی برق باشد و با توجه به موضوعات استراتژیک در مسیر آینده صنعت برق ایران و جهان برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید هدفمندسازی شبکه‌های برق و مدیریت مصرف در بهره‌وری در شرکت‌های صنعتی لحاظ گردد.

سرپرست مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز ادامه داد: رویداد بهینه سازی مصرف برق در شرکت‌های صنعتی؛ یک رویداد مبتنی بر مدل نوآوری باز می‌باشد، این رویداد فضایی برای مواجهه با چالش ها، فرصت‌ها و مسائل واقعی جهت بهینه سازی مصرف برق در شرکت‌های صنعتی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نخبگان، ایده پردازان و متخصصان در این رویداد ضمن توانمندسازی و مهارت افزایی، ایده‌ها و طرح‌های خود برای پاسخگویی به چالش‌ها و محور‌های مطرح شده، ارائه نموده و با بهره مندی از رهنمود‌ها برای دستیابی به پاسخ چالش‌های مورد نظر تلاش می‌کنند و در پایان دستاورد‌ها به مرکز نو آوری صنعت لوله و صنایع وابسته به مرکز آموزش علمی و کاربردی شرکت لوله سازی اهواز ارائه می‌گردد.

او گفت: محور‌های رویداد شامل مدیریت مصرف انرژی برق، هوشمند سازی روشنایی و تجهیزات برقی، ایده‌های نو در کاهش مصرف انرژی برق، افزایش راندمان مصرف کننده‌ها، خلاقیت و نوآوری در برق صنعتی و شبکه‌های ارتباطی بی سیم در تجهیزات برقی است که به علت استقبال زیاد شرکت کنندگان به مدت ۲ هفته تمدید گردید.

دانیاری اظهار داشت: اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر، حمایت از ایده‌های برتر و استقرار تیم‌های برتر در مرکز نوآوری انجام می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

لینک ثبت نام و ارسال ایده https://uastartup.uast.ac.ir/fa/form/preview/۴۲۴/lulesazi.electricity است و تلفن ۰۹۳۳۷۲۸۱۷۷۳ و ۰۹۱۶۳۹۱۵۹۹۲آماده پاسخگویی در این زمینه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.