علت قطعی برق زودرس امسال در خراسان بزرگ چیست؟

معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد گفت: در سال‌های گذشته ۴ تا ۵ درصد افزایش مصرف برق در خراسان را داشتیم که امسال این آمار به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

عباس آذری سخنگوی صنعت برق خراسان بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در خصوص دلایل قطعی برق و جدول زمان بندی آن گفت: افزایش مصرف برق در این فصل، وجود کولر‌های گازی، کاهش تولید برق و خشکسالی امسال از دلایل مهم قطعی برق می‌باشد؛ از صد هزار مگابایت نیروی برق تا الان ۵۰ درصد از این حجم مصرف، همچنین آب درون سد‌ها کم و از تولید برق کاسته شده است؛ در سال‌های گذشته ۴ تا ۵ درصد افزایش مصرف داشتیم که  امسال این آمار به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

او افزود: امروز علاوه بر اعلام طبقه‌بندی جدول قطعی برق به‌علت خلل برق رسانی، برق مناطق بیشتر قسمت‌هایی از خراسان رضوی از سمت مرکز برق قطع شده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان بزرگ با اشاره به نقش دستگاه ماینر در افزایش مصرف برق  ادامه داد: متاسفانه ۴۲۰۰ دستگاه ماینر در سطح استان وجود دارد که به افزایش مصرف برق در استان منجر شده، پنج‌شنبه گذشته ۶۲ دستگاه ماینر در منطقه رضویه کشف شد.

آذری درمورد صدور مجوز دستگاه ماینر بیان کرد: مجوز استفاده از دستگاه ماینر تنها از سمت سازمان صمت صادر می‌شود که کسانی‌که پروانه صنایع دارند می‌توانند آن را دریافت کنند.

او  تصریح کرد: همچنین  شرایط کرونا و لزوم در خانه ماندن باعث افزایش مصرف برق در استان شده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان بزرگ تأکید کرد: حتما با مشترکینی که مصرف برق بالایی دارند برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.