در استان همدان؛

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خودرو گاز سوز خواهند شد

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: ۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه خودرو در استان با استفاده از تسهیلات وزارت نفت درآینده گاز سوز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امین روستایی,مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه همدان اظهار کرد: از ابتدای طرح تبدیل رایگان خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت‌بار، تاکنون مراحل اجرایی طرح گازسوز برای ۳ هزار و ۱۷۴ دستگاه از این نوع خودرو‌ها که واجد شرایط بودند به پایان رسیده و دوگانه‌سوز شده‌اند.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه خودرو با استفاده از تسهیلات وزارت نفت در انتظار گازسوز شدن هستند گفت: طرح دوگانه سوزشدن خودرو‌های اینترنتی و آژانس (اسنپ) نیز در جریان است و اجرای طرح در ۵۲ دستگاه خودروی آژانس نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه هزینه‌ها برای گازسوز کردن خودروها، نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است بیان کرد: به طور میانگین دوگانه سوز کردن هر خودرو حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دربردارد که خوشبختانه وزارت نفت این هزینه را تقبل کرده است.

روستایی ادامه داد: کارشناسان منطقه، به طور مستمر از هفت کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک روند و نحوه انجام کار را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهند.

او یادآور شد: تنوع بخشی در سبد سوخت دارای مزیت‌های متعددی است و در ادامه سیاست‌های حمایتی وزارت نفت، تمام هزینه‌های گازسوز کردن خودرو‌های عمومی (تاکسی و وانت بار) و همچنین حدود ۸۰ درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوزکردن مسافربر‌های اینترنتی و آژانس‌ها رایگان است.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: برای هر دو دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.