تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر مدیریت مصرف برق

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید برنامه‌ای با حضور ذینفعان صنایع، بخش کشاورزی و صنوف برای جلوگیری از آسیب دیدن و ضرر اقتصادی، تنظیم شود تا سهم مصرفی هر بخش با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مدیریت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمال الدین میرجعفریان معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با هماهنگی اصناف مختلف باید شرایطی فراهم شود تا صنوف مختلف به جای روشن کردن تعداد لامپ‌های برق زیاد برای فروش کالا، مدیریت مصرف را در اولویت قرار دهند.

او افزود: دستگاه‌های سرمایشی ادارات باید از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شود تا به خاطر مصرف زیاد، دچار قطعی برق نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های متولی در موضوع مصرف برق باید اطلاعات و محتوای لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا با تولید مطالب مختلف برای ایجاد فرهنگ لازم در موضوع مصرف بهینه انرژی اقدام لازم صورت گیرد، زیرا برخی از اقدامات ناشی از عدم آگاهی در مورد بهترین روش استفاده از وسایل خانگی است.

میرجعفریان بیان کرد: لازم است سوخت مورد نیاز دستگاه‌های ژنراتور دیزلی از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا از برق تولیدی آن‌ها برای تامین کسری برق استفاده شود.

او تصریح کرد: تامین حداقلی روشنایی معابر شهری و پارک‌ها باید انجام شود تا مشکلات امنیتی و تصادف ایجاد نشود، همچنین در قسمت‌هایی از جاده‌ها و نواحی برون شهری که حادثه خیز نیست امکان قطع چراغ‌های برق وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی در موضوع زائر پذیر بودن و همچنین نیاز به خدمات لازم برای زئران باید با مسئولان کشوری گفتگو شود تا حداقل‌های لازم برای این استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار