ریاض المالکی: سفر به عراق برای هماهنگی موضع‌گیری‌ها علیه تجاوزگری اسرائیل است

وزیر خارجه فلسطین به منظور ابلاغ پیام محمود عباس به همتای عراقی‌اش و نیز نخست وزیر این کشور به بغداد سفر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق در نشست مشترک خبری با ریاض المالکی، همتای فلسطینی‌اش در بغداد گفت: با همتای فلسطینی ام درباره چگونگی هماهنگی تلاش‌های مشترک عربی در صحنه بین المللی گفتگو کردیم. بر حمایت از وحدت فلسطینی‌ها و نیاز به گفتگو بین فلسطینی‌ها در این باره تاکید کردیم.

ریاض المالکی هم در این نشست خبری گفت: به بغداد آمدیم تا موضع گیری‌ها درباره مقابله با تجاوزگری اسرائیل را هماهنگ کنیم. قدس هر روز شاهد تلاش برای یهودی سازی است و نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان به هتک حرمت آن ادامه می‌دهند. نبرد قدس مادر نبردهاست و باید برای مشارکت در آن آمادگی داشته باشیم. تجاوزگری اسرائیل ممکن است از سر گرفته شود، زیرا قدس اصلی‌ترین مسئله در این نبرد است.

المالکی افزود: با رئیس جمهور عراق دیدار کردم و شاهد توجه و حمایت و پشتیبانی او از مسئله فلسطین بودم. درباره انواع حمایت‌های عراق گفتگو کردیم و ما از پایبندی برادران عراقی به حمایت از فلسطین خرسند هستیم.

روز جمعه رژیم صهیونیستی بعد از ۱۲ روز تجاوز وحشیانه به غزه و شهادت ۲۷۴ تن از مردم فلسطین که در بین این تعداد ۷۰ کودک و ۴۰ زن بودند و زخمی شدن بیش از ۸۹۰۰ تن دیگر مجبور به اعلام آتش‌بس در غزه و دیگر اراضی اشغالی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار