مسابقه شرکت‌ها برای اول شدن در زمینه گردشگری فضایی

تحقیقات جدید نشان می‌دهند شرکت های بزرگ برای اول شدن در موضوع گردشگری فضایی در حال رقابت با هم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فوربز، جهانگردی یا گردشگری فضایی یک امکان لوکس تازه معرفی شده است که به طور بالقوه به واقعیت تبدیل خواهد شد. شرکت‌های بی شماری وجود دارند که برای ارائه این امکان در حال رقابت با هم برای اول شدن هستند. به عنوان مثال شرکت بلو اوریجین که مالک آن جف بزوس است، در حال حاضر برای یک صندلی برای پرواز New Shepard خود که برای ژوئیه ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است قیمت پیشنهادی بالای ۲.۸ میلیون دلار (تا این لحظه) را دریافت کرده است. شرکت‌های اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک و شرکت یک کارآفرین ژاپنی هم مثل بلو اوریجین در حال تلاش برای اول شدن هستند.

یوساکو مائزاو که یک کارآفرین ژاپنی است از کار بر روی یک پروژه به نام "ماه عزیز" خبر داد، که به ۸ غیرنظامی (مسافر، گردشگر) این امکان را می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ به یک سفر یک ماهه در اطراف ماه بروند. البته این‌ها تنها چند مورد از این شرکت‌ها است که در تلاش برای ارائه امکان گردشگری فضایی هستند.

مسابقه شرکت‌ها برای اول شدن در زمینه گردشگری فضایی

تاثیر جو فضا بر بدن انسان

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا بدن می‌تواند سختی‌های سفر به فضا را تحمل کند؟ به هر حال انجام این سفر جسارت زیادی می‌خواهد، در فضا عملکرد بدن دچار تغییرات قابل توجهی می‌شود که از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید گرفته تا داشتن درد و گرفتگی عضلات و ماهیچه و بسیاری از موارد دیگر، که در فضا برای بدن اتفاق می‌افتد.

هنوز چیز‌های بسیاری برای کشف وجود دارند و هنوز باید تحقیقات زیادی در مورد تأثیر سفر فضایی بر بدن انسان انجام شود. در واقع، با سرعت گرفتن "مسابقه فضایی" در عصر جدید و علاقه مردم به گردشگری فضایی، فقط زمان مشخص خواهد کرد که بشریت چگونه با چالش‌ها و تجربیاتی که این مرز جدید به همراه دارد مقابله خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.