تاثیرات عمیق نبرد شمشیر قدس بر روح و روان صهیونیست‌ها

نبرد شمشیر قدس تاثیر عمیقی بر روان صهیونیست‌ها گذاشته و بسیاری از شهرک نشینان را نیازمند دریافت کمک‌های روانی نهاد‌های امداد اجتماعی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبرد شمشیر قدس تاثیر زیادی بر روح و روان صهیونیست‌ها بر جای گذاشته است چرا که تحلیلگران صهیونیست تاکید کرده اند شهرک نشینان باید به زندگی در زیر تهدید موشک‌ها عادت کنند.

حسن حجازی، گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت این دور از نبرد‌ها با نوار غزه تاثیر عمیقی روی روح و روان صهیونیست‌ها در خصوص وضعیت حال و آینده شان گذاشته است. چرا که تل آویو تلاش کرد از عملیات آزمودن آگاهی فلسطینیان پیروز خارج شود، اما همان طور که دیوید گروسمن اندیشمند و نویسنده صهیونیست تاکید کرده است هزاران شکست ریز و درشت نصیبش شد.

گروسمن می‌افزاید: اسرائیلی‌ها همچنان این اندیشه را رد می‌کنند که زمان آن گذشته است که تل آویو با استفاده از قدرت نظامی اوضاع را به نفع خود تغییر می‌داد.

دبیر کرب، مسئول سابق در دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در این خصوص گفت: در این نبرد حماس توانست وارد کرانه باختری و شمال سرزمین‌های اشغالی و در اصل عرب‌های اسرائیل بشود و این دور از درگیری‌ها بسیار بدتر از درگیری‌های قبلی بود و ما نتوانستیم هیچ دستاوردی برای ارائه به ساکنان اسرائیل کسب کنیم. حماس ثابت کرد که یکی از پیروزی‌های بزرگ که می‌تواند به آن دست یابد آن است که این جنبش قادر است عرب‌های اسرائیل را از منازل خود به خیابان بکشد.

ایلان بن الیاهو، از فرماندهان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: فلسطینیان در تمام خاک اسرائیل می‌جنگند و دو سال قبل در طول مرز‌های غزه راهپیمایی بازگشت برگزار کردند. آن‌ها سرزمین اسرائیل (فلسطین اشغالی) را سرزمین مقدسی می‌دانند که باید همه آن در کنترل و تحت سیطره آن‌ها باشد و برای همین مسئله آن‌ها همواره آماده اند وارد رویارویی‌های پی در پی شوند.

رینا متسلیح، چهره رسانه‌ای صهیونیست هم گفت: فلسطینیان در نبرد‌های پی در پی ما را به زمین بازی که برای آن‌ها راحت است می‌کشانند و در نهایت مشاهده می‌کنیم که در هر دور از نبرد‌ها پیروزی‌های خود را جشن می‌گیرند.

گزارشگر المنار در ادامه افزود: سیاستمداران و تحلیلگران صهیونیست تاکید کردند یکی از شکست‌های اشغالگران در نبرد‌ها با فلسطینان باقی ماندن تهدیدات موشکی است که تهدید آن بیش از پیش برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گسترش می‌یابد.

تسفی هاوزر، نماینده کنست رژیم صهونیستی تصریح کرد: ماموریت ما باید از بین بردن تهدید موشک‌ها باشد که همه آن‌ها به سمت شهروندان ساکن اسرائیل شلیک می‌شود. این تنها موردی در جهان است که مردم عادی در زندگی طبیعی و روزمره خود با موشک پرانی تهدید می‌شوند. من شنیدم اسرائیلی‌ها از این مسئله خشنودند چرا که آمریکایی‌ها موشک‌های بیشتری برای سامانه گنبد آهنین در اختیار ما خواهند گذاشت تا فلسطینی‌ها به شلیک موشک به سمت ما ادامه دهند و ما به دفاع از خودمان ادامه دهیم. در اینجا ما باید با مشکل اصلی مقابله کنیم چرا که در طول کل مرزهایمان به سمت ما موشک شلیک می‌شود.

شبکه المنار در پایان گزارش خود عنوان کرد روزنامه یدیعوت آحارونوت فاش ساخت بیش از ده هزار شهرک نشین براثر بحران‌های روحی ناشی از دور جدید رویارویی‌ها با غزه، از نهاد‌های امداد اجتماعی درخواست کمک‌های روانی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این وسط بچه ها گناه دارن. این جنگ های امروزی با موشک خیلی بده. فاجعس.قدیم با شمشیر بود بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
تا جون همه صهیونیستهای سفاکان غاصبین فاسقین فاسدین ظالمین ستمگران غارتگران دروغگویان نژادپرستان جنایتکار بی عدالتان بی حقوق بشران تبعیضگران برده داران نکبتهای تروریست رژیم جعلی صهیونیستیشون در رود می خواستند از سر تا سر جهان نیان توی کشور فلسطینیان و خانه های فلسطینیان را به زور اشغال نکنند و در خانه ها و زمینهای فلسطینیان زندگی نکنند آخر عاقبت همه صهیونیستهای اشغالگر غاصب همین است اگر خانه ها و زمینهای فلسطینیان رو تخلیه نکنند و فرار را بر قرار ترجیح ندهند هیچ جایی در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص برای صهیونیستها و آمریکایها و داعشیها و وابستگانشان امنیت ندارد و نخواهد داشت اینو توی کله های پوکتون فرو کنید فراعنه های ظالمین ستمگران تروریستهای جنایتکاران غارتگران اشغالگران دروغگویان دزد . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار