تمایل مسکو به همکاری اقتصادی نزدیکتر با شرکای خارجی خود

رئیس جمهور روسیه در نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ بر ایجاد روابط اقتصادی نزدیکتر با شرکای خارجی خود تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو علاقمند به همکاری اقتصادی نزدیکتر با شرکای خارجی است. 

رئیس جمهور روسیه در بیست و چهارمین نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد: مسکو علاقه‌مند به همکاری اقتصادی، علمی و فنی نزدیکتر و به اشتراک گذاشتن تجربه خود با شرکای خارجی‌اش در زمینه‌های مختلف است.

او اضافه کرد: ما آماده هستیم تا تجربه خود را در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی و دیجیتالی سازی به اشتراک بگذاریم.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: روسیه خواستار تلاش برای ایجاد مشارکتی برابر و سازنده بین اعضای جامعه جهانی و گسترش روابط تجاری در چندین سطح برای مقابله موثر با چالش‌های مهم جهانی امروز و دستیابی به توسعه پایدار است.

پوتین افزود: ما مدت هاست که از طریق اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ترویج اصول تجارت آزاد و تسهیل سرمایه گذاری‌های سودمند متقابل و توسعه مشترک فن آوری در تلاش هستیم.

رئیس جمهور روسیه درباره مشارکت مقامات دولتی و روسای بزرگترین شرکت‌ها و بانک‌ها در این مجمع بر لزوم گفتگوی سازنده باز برای غلبه بر پیامد‌های شیوع ویروس کرونا که روابط بین المللی را بشدت محدود کرده است، تأکید کرد و گفت: سایر مسائل اقتصادی مانند رفع فقر در بهبود فرصت‌های آموزشی، گسترش اشتغال و چشم انداز بازار‌های کار و همچنین رسیدگی به نقض اصول رقابت عادلانه نیز نیاز به توجه دقیق دارد.

پوتین تاکید کرد: من قاطعانه اعتقاد دارم که توافقات صورت گرفته در این مجمع به توسعه روابط بین المللی کمک می‌کند و اجرای پروژه‌های جدید اقتصادی به نفع همه کشور‌هاست.

نشست اقتصادی سن پترزبورگ "SPIEF" از سال ۱۹۹۷ شروع شده و از سال ۲۰۰۶ تحت نظارت رئیس جمهور روسیه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار