شکایت سفیر پیشین آمریکا در اتحادیه اروپا از مایک پمپئو

گوردن ساندلند از وزیر خارجه پیشین آمریکا و دولت فدرال شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گوردن ساندلند Gordon Sondland سفیر سابق آمریکا که در جریان نخستین استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور علیه وی شهادت داد، روز دوشنبه از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و دولت فدرال شکایت کرد و خواستار ۱.۸ میلیون دلار هزینه‌های حقوقی شد.

بر این اساس، ساندلند در شکوائیه‌ای که در دادگاه فدرال در واشنگتن ثبت شده است، پمپئو را به عدم پرداخت هزینه‌های حقوقی اش متهم کرد.

ساندلند که پیشتر سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا بود، در این دادخواست اعلام کرد هفتم ماه فوریه سال ۲۰۲۰ پس از آن که هفدهم ماه اکتبر و بیستم ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ در یکی از جلسات مجلس نمایندگان حضور یافت، تنها به علت گفتن حقیقت برکنار شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها بود، ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه وقت امریکا را به اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در فعالیت کنگره استیضاح کرد. ترامپ آن سال از اوکراین خواسته بود درباره جو بایدن، رقیب سیاسی دموکراتش و هانتر، پسر وی تحقیق کند.

مجلس سنا، که تحت کنترل جمهوریخواهان بود، ماه فوریه سال ۲۰۲۰ به تبرئه ترامپ رای داد. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا ترامپ را شکست داد. ساندلند در جریان تحقیقات درباره استیضاح، به کنگره اعلام کرد همه از تلاش‌های دولت ترامپ برای اعمال فشار بر اوکراین خبر داشتند.

سخنگوی پمپئو این شکایت را "مضحک" خواند. ساندلند، یک بازرگان مقیم سیاتل که یک میلیون دلار به کمیته تحلیف ترامپ کمک کرده بود، توسط رئیس جمهور سابق آمریکا به مقام سفیر در اتحادیه اروپا منصوب شده بود. وزارت دادگستری آمریکا هنوز به درخواست برای اظهار نظر درباره این شکوائیه پاسخ نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار