بهره برداری از ۳ طرح بزرگ صنعت آب در هرمزگان

سه طرح بزرگ آبرسانی در هرمزگان با اعتبار۹۰ میلیارد تومان در ارتباط تصویری با وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت:این طرح‌ها شامل انتقال آب از سد سهران به گوهران بشاگرد، تصفیه خانه فاضلاب تیاب میناب و آب شیرین‌کن مهدی آباد فین بندرعباس است.

فریدون همتی گفت:طرح ملی انتقال آب از سد سهران به شهر گوهران و ۱۳ روستای در طول مسیر با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان یکی از این طرح هاست که با بهره برداری از این طرح به بیش از چهار هزار نفر آبرسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود:برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲ مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵ کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

همتی گفت: تصفیه خانه فاضلاب تیاب (قدیمی‌ترین بندرتجاری هرمزگان) و شبکه جمع آوری در این شهر بندری با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان از دیگر طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

او افزود: ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

استاندار هرمزگان  بهره برداری از آبشیرین‌کن مهدی آباد فین را دیگر طرح افتتاحی امروزعنوان کرد و گفت: این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز با اعتبار ۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.