توقف آبیاری فضای سبز شهر تاکستان به دلیل کم آبی

فرماندار شهرستان تاکستان گفت: با توجه به بحران کم آبی و صرفه جویی در آب، شهرداری تاکستان موظف است به مدت ۱۰ روز از آبدهی فضای سبز با آب شهری خودداری نماید و برای آبدهی از تانکر استفاده کند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،طاهری فرماندار شهرستان تاکستان گفت:برای صرفه جویی در آب شهرداری تاکستان موظف است به مدت ۱۰ روز از آبدهی فضای سبز با آب شهری خودداری نماید و برای آبدهی از تانکر استفاده کند و اداره آبفا نیز همکاری لازم را داشته باشد و اداره برق شهرستان نیز برای جلو گیری از اُفت فشار آب، چاه‌های آب شرب را از برنامه قطع برق خارج نماید.

طاهری افزود: به دلیل افزایش زود هنگام دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف آب سبب شده تا در برخی مناطق شهر مانند خیابان غفاری، حجتی، بازیار، دخانیات و همچنین مسکن طلوع فجر و مسکن مهر افت فشار آب وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید با یک برنامه ریزی سریع نسبت به رفع مشکل کم آبی اقدام نمایند، گفت: با توجه به اینکه در چندین چاه آب شرب با مشکل افت آب همراه هستیم در همین راستا چاه جدید واقع در جاده اک حفر گردیده و مرحله حفاری و لوله گذاری آن به اتمام رسیده که طی ۱۰ روز آینده تجهیز و به مدار وارد خواهد شد و بخشی از مشکل افت فشار حل خواهد شد.

طاهری در ادامه خواستار پیگیری تامین آب شرب روستا‌های تابعه توسط آبفای شهرستان و همچنین تامین برق چاه آب ضیاآباد توسط اداره برق را شد.

فرماندار شهرستان تاکستان در پایان ضمن درخواست از همشهریان جهت صرفه جویی در مصرف آب از شهرداری و اداره آبفا خواست تا در مورد صرفه جویی در مصرف آب با نصب بنر در سطح شهر اطلاع رسانی نمایند.

این  جلسه‌ به ریاست طاهری فرماندار و با حضور حسین رحمانی معاون برنامه ریزی، طاهرخانی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری، باقری رئیس اداره امور منابع آب و معاونین شهردار و اداره برق مسائل و مشکلات مربوط به آب شرب و اُفت فشار آب در برخی مناطق تاکستان بررسی شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فضای سبز ، آب شهری ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.