اجرای طرح هادی در نیمی از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: طرح هادی در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان فارس اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاءالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای ۱۰۰ درصد روستا‌های استان طرح هادی تهیه شده است، گفت: در ۵۴ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار معادل یک هزار و ۲۶۴ روستا این طرح اجرایی شده و شاخص توسعه روستایی در این حوزه در فارس فراتر از متوسط کشوری است.

او افزود: بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی گام‌های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فارس انجام داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان تهیه شده و ۳۳۵ طرح هادی در سال گذشته اجرا شده است.

زمانی صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها با همکاری ثبت اسناد و املاک را یکی دیگر از شاخص‌های توسعه روستایی در فارس دانست و گفت: ۲۸۳ هزار و ۲۱۳ سند مالکیت روستایی در فارس صادر شده است. در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز ۳۳ هزار و ۸۵۷ جلد سند مالکیت واحد‌های مسکونی صادر شده است.

او ادامه داد: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار