اخراج ۷۹ کارمند روس سفارت جمهوری چک در مسکو

جمهوری چک از اخراج ۷۹ کارمند روس سفارت این کشور در مسکو تا اواخر ماه مه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه جمهوری چک از اخراج ۷۹ کارمند روس شاغل در سفارت این کشور در مسکو تا آخر ماه مه خبر داد.

اوا داویدووا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری چک، در جمع خبرنگاران گفت: «از ۲۱ ماه مه، ۷۱ کارمند روس سفارت چک در مسکو نامه پایان کار خود را دریافت کرده اند. قرار است تا اواخر ماه مه، هشت کارمند دیگر اخراج شوند و تعداد کل اخراج شدگان به ۷۹ نفر می‌رسد.»

پیش از این، روسیه و جمهوری چک در مورد برابری تعداد کارکنان خود در نمایندگی‌های دیپلماتیک در پایتخت هر دو کشور توافق کرده بودند. هر سفارت ۷ دیپلمات و ۲۵ کارمند اداری و فنی خواهد داشت.

در ۱۷ آوریل، مقامات چک ادعا کردند مسکو در انفجار دو انبار مهمات در شرق کشور در سال ۲۰۱۴ که منجر به کشته شدن دو نفر شده، نقش داشته است. پس از آن پراگ ۱۸ کارمند سفارت روسیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرد. وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضوع ۲۰ کارمند سفارت چک در مسکو را اخراج کرد.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهار کرد که طی هفت سال گذشته پراگ نه دلیل و نه مدرکی برای متهم کردن روسیه به دست داشتن در واقعه انفجار انبار مهمات داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار