کمک دو هزار میلیارد ریالی سمن‌های آذربایجان شرقی در دوران کرونا

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان آذربایجان شرقی بیش از دو هزار میلیارد ریال به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،شکوهی مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در اولین جلسه مرکز هماهنگی مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با کرونای آذربایجان شرقی گفت: کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد به صورت نقدی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مردم به رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی، در دوره شیوع کرونا با تمام توان از همنوعان نیازمند خود در قالب طرح‌های مختلف کمک مومنانه حمایت کردند.

او با اشاره به بیش از ۸۷۷ تشکل و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه موضوعات مربوط به کرونا  گفت: فعالیت نوع دوستانه مردم در این دوران، تداعی کننده صحنه‌های ایثار و از خودگذشتگی دفاع مقدس است.

شکوهی در تشریح اهداف تاسیس مرکز هماهنگی مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با کرونا گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی از جمله مساجد، نهاد بسیج، خیرین و سمن‌ها در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و کمک به تامین معیشت اقشار آسیب پذیر و ایجاد هم افزایی، تعامل و تفاهم میان نیرو‌های اجتماعی از مهمترین راهبرد‌های مرکز هماهنگ مشارکت‌های مردمی استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

او گفت: این مرکز ضمن شناسایی مشکلات و مسائل مبتلابه استانی ناشی از کرونا و ارتقای سطح تعامل بین دستگاهی و افزایش همکاری و یکپارچگی میان تیم‌های فعال در این عرصه اقدام به جذب حداکثری ظرفیت‌های مردمی به عنوان هماهنگ کننده و تسهیل گری حاکمیتی و رفع موانع پیشروی فعالیت‌های مشارکتی مردمی و حمایت از اقشار آسیب پذیر خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.