هنگام قطعی برق در آسانسور چه باید کرد؟

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در خصوص قطعی برق و استفاده از آسانسور مواردی را به شهروندان توصیه کرد.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در حال حاضر با توجه به قطعی برق در مناطق مختلف شهر، گرفتار شدن افراد در آسانسور‌ها افزایش یافته است.

احمدی با بیان اینکه تاکنون مصدومیت در هنگام محبوس شدن افراد در کابین آسانسور نداشته‌ایم، افزود: توصیه می‌شود در ساعات قطعی برق از آسانسور و پله برقی استفاده نکنید و در صورت محبوس شدن در آسانسور با نگهبانی یا شماره ۱۲۵ آتش نشانی و اگر گوشی شما آنتن نداشت با ۱۱۲ تماس بگیرید.

او اظهار داشت: برخی شهروندان گمان می‌کنند اگر آسانسوری بین طبقات گیر کند با خطر سقوط مواجه می‌شوند و باید بکوشند هر چه سریع‌تر خارج شوند در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است و در چنین شرایطی شهروندان باید از انجام حرکات اضافی در آسانسور پیش از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد اضافه کرد: نور گوشی را برای زمان طولانی روشن نگذارید، چون باطری آن تمام می‌شود، در حالی که شاید به آن نیاز داشته باشید. دکمه تلفن یا زنگ را فشار دهید و یا بصورت پی در پی با خودکار یا کلید به درب آسانسور ضربه بزنید تا دیگران متوجه شوند کسی در آسانسور گیر کرده است.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کنید، نفس عمیق بکشید و وحشت زده نشوید، تاکید کرد: همیشه قبل از سوار شدن به آسانسور حتما توجه داشته باشید کابین در قسمت اصلی خود قرار گرفته باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.