وضعیت مطلوب پوشش واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی در مقایسه با کل کشور وضعیت بهتری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط واکسیناسیون در استان ۵۵۴ هزار و ۳۲ نفر است که تا ظهر دیروز ۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر اولین نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او افزود: پوشش واکسن جمعیت هدف در استان ۵/۶ درصد است در حالی که در کل کشور از ۶۱ میلیون جمعیت پوشش هدف واکسیناسیون، ۲ میلیون ۴۲۲ هزار نفر واکسینه شده اند.

شریف زاده با اشاره به این که پوشش واکسیناسیون در کل کشور ۴ درصد است اظهار کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با شاخص کشوری ۱/۶ درصد وضعیت بهتری از نظر پوشش واکسیناسیون دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به این که ۵۱ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال استان واکسینه شده اند تصریح کرد: جمعیت سالمندان بالای ۷۰ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در استان ۴۱ هزار و ۱۰۱ نفر است که از این تعداد تا ظهر دیروز ۲۱ هزار و ۲۸ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او بیان کرد: از صبح دیروز ۷۵۴ سالمند واکسینه شده اند که ۱۰۰ نفر از این سالمندان در مرکز واکسیناسیون خودرویی واکسن خود را دریافت کرده اند.

شریف زاده گفت: پوشش واکسیناسیون سالمندان و همچنین پوشش جمعیت بالای ۱۸ سال استان نسبت به شاخص کشوری وضعیت مطلوب تری دارد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.