مدیر امور منابع آب شاهرود:

سطح آب منابع زیرزمینی در شاهرود تا ۱۰۰ متر افت کرد

مدیر امور منابع آب شاهرود گفت: سطح آب سفره ها و آبخوان ها در بعضی نقاط از جمله صحرای جلالی این شهرستان طی ۳۵ سال گذشته با افتی ۱۰۰ متری مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسین حسینی مدیر امور منابع آب شاهرود گفت: بیشترین چاه های آب آشامیدنی در صحرای جلالی واقع در دشت بسطام واقع شده است.

او با بیان اینکه نیازهای کوتاه مدت باید مطابق با واقعیت های بوم شناختی، و اقلیم شناسی سرزمین اتخاذ شود، تصریح کرد: افت ۱۰۰ متری منابع آبی نیازمند توجه بیشتر به مدیریت مصرف منابع آبی در این شهرستان است.

حسینی از فرونشست زمین، ایجاد فرو چاله و شکاف در منطقه کلاته خان شاهرود برای اولین بار در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: وقوع این امر ناشی از افت سطح آب های زیرزمینی است و در طولانی مدت می تواند سبب وارد شدن خسارت به زیرساخت هایی از جمله راه ها شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه برنامه ها و طراحی چیدمان توسعه باید مبتنی بر ویژگی های بوم شناسی و واقعیت های اقلیم شناسی هر  منطقه باشد، ابراز داشت: اتکا به دانش مهندسی و سازه ای داخلی، بی توجه به قوانین حاکم بر طبیعت و دستور دادن به طبیعت به جای تبعیت از آن، باعث پیامدهایی اینچنینی می شود.

حسینی بر لزوم توجه به طرح های تعادل بخشی و نیز رعایت حریم و بستر رودخانه ها تاکید کرد و گفت: رعایت الگوهای مصرف آب، ضرورت مدیریت مصرف و استفاده از منابع آبی با توجه به پروانه های بهره برداری باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته او ، پرهیز از برداشت های بی رویه از منابع زیرزمینی موجب دستیابی به توسعه پایدار خواهد شد.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: امور آب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار