تصویب قانون مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان کویت

پارلمان کویت قانون مخالفت با عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و تحریم این رژیم را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رونامه القبس، پارلمان کویت موسوم به مجلس الامة در جلسه امروز خود قانون ممنوعیت و مخالفت با عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

این مجلس همچنین، به صورت ابتدائی قانون تحریم این رژیم را تصویب و برای تأیید نهائی به کمیته امور خارجی ارجاع داد.

مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت پیش از رأی‌گیری از نمایندگان خواست تا با اتفاق نظر، قانون مخالفت با عادی‌سازی را تصویب کنند.

پارلمان کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما همواره با ملت فلسطین و مبارزه آن برای رسیدن به حق خود در تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس همبستگی کرده‌ایم. ما به طور قاطع تجاوز اخیر صهیونیستی و همه جنایت‌های آن در شهر قدس، نوار غزه، کرانه باختری و همه سرزمین‌های اشغالی را محکوم می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «مجلس الامة این جلسه ویژه را برگزار کرد تا بر موضع راسخ خود در حمایت از مسئله اصلی یعنی مسئله فلسطین تحت رهبری امیر کشور شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح حفظه الله تأکید کند.»

در پایان این بیانیه تصریح شده است: «تصمیم‌گیری برای اجرای برخی اصلاحات در تشدید تحریم‌ها و بستن خلل و فرج‌های قانون ممنوعیت تعامل یا عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی که در جلسه امروز به صورت ابتدائی تصویب شد، این پیام جدید را دارد که مواضع کویت در قبال مسئله فلسطین ثابت است و به مجاهدان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین درود می‌فرستد.»

پیش از این، احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر خارجه کویت با تاکید بر اینکه موضع کویت در حمایت از مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق کامل و قانونی خود ثابت است، اعلام کرد موضوع فلسطین از موضوعات مورد اهتمام و درجه اول سیاست خارجی کویت است.

احمد ناصر المحمد الصباح، افزود: «فلسطینیان باید کشور مستقل خود را در مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی تشکیل دهند.»

وزیر خارجه کویت تاکید کرد: «جنایت‌های شنیعی که نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی مرتکب شدند، می‌تواند جنایت جنگی شمرده شود. اشغالگران با زور و ظلم و ستم و تفکر تجاوزگرانه، طی عملیات وحشیانه‌ای علیه برادران فلسطینی در قدس و غزه، دست به کشتار انسان‌ها، تخریب بناها، آتش زدن نباتات و درختان زدند و به فریاد کودکان و شیون زنان درمانده توجهی نکردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار