عاملی:

نباید قومیت‌گرایی نشان دهنده تقابل هویت ایرانی و اسلامی باشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید قومیت‌گرایی را طوری بیان کنیم که نشان از تقابل هویت ایرانی و اسلامی باشد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از شهرداری کرج در ایجاد باغ فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، اظهار کرد: از آقای ایوبی دبیرکل محترم کمیسیون ملی یونسکو که همواره دغدغه فرهنگ را دارد و تلاش می‌کند دسترسی جهانی به نماد‌های ایران تحقق یابد، تشکر ویژه می‌کنم. جهان و جهانیان از هر زمانی بیشتر به یکدیگر متصل شده است و اتفاقات دنیا جدای از هم نیست. به‌طور حتم این باغ کوچک نماد ایران کوچک به تعبیر رهبر انقلاب محل گردشگری برای استان البرز می‌شود.

عاملی بیان کرد: اقوام شریف متعلق به ایران شریف بوده و بودن اقوام کنار یکدیگر امری مهم است و تقویت و ارزش نهادن به اقوام تقویت ایران است. وقتی تعلق قومی و ملی را ارزیابی می‌کنند تعلق قومی از تعلق ملی نمی‌کاهد و اگر ما احترام همه اقوام را داشته باشیم احترام منابع اصلی ایران عزیز را فراهم کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نباید قومیت‌گرایی را طوری بیان کنیم که نشان از تقابل هویت ایرانی و اسلامی باشد؛ چراکه این‌ها قوامساز هم هستند. تردید منشا تشویش هویت است و در این میان قطعیت از بین می‌رود. وقتی ما نگاه تاریک به اقوام داشته باشیم و ارتباط اقوام تاریک شود، بازنمایی دروغین از اقوام صورت  می‌گیرد. اگر در توسعه بین‌ فرهنگی در سطح جهانی موفق شویم آرامش بیشتری به لحاظ زیست سرزمینی فراهم می‌شود. تردید میان اقوام خطرات عدم یکپارچگی را در پی دارد از این‌رو باغ فرهنگ یونسکو می‌تواند محمل تعامل اقوام ایرانی و همزیستی مسالمت آمیز باشد.

او گفت: هرچه تاریخ قبل از ورود اسلام به کشور و بعد از آن را می‌بینیم، مشخص می‌شود که باهم بودن یک ارزش اجتماعی بوده است؛ در همایش حسینی همه اقوام در کنار هم قرار می‌گیرند و با تنوع و تکثر یک وحدت همساز و همراه را ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.