افشار دوست: در بازی با ژاپن شرایط خوبی نداشتیم/ جوانان تیم ملی والیبال برابر روسیه تلاش کردند تا خود را ثابت کنند

کارشناس والیبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در ۲ بازی اول خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

محمود افشار دوست پیشکسوت والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ اظهار داشت: در بازی اول تیم ملی والیبال کشورمان شرایط خوبی نداشت چرا که تمرینات تیم ملی بسیار کم بود و از همه مهم‌تر بدون بازی تدارکاتی در این دوره از رقابت حاضر شده بود. از طرفی یک مربی جدید با یک تفکر متفاوت و جدید به تیم ملی والیبال کشورمان اضافه شده است. قطعا نیاز به زمان است تا آلکنو نسبت به بازیکنان شناخت کامل پیدا کند و بتواند به بازیکنان بفهماند که از بازیکنان چه چیزی می‌خواهد و چه نوع سبک بازی کردن را می‌پسندد. پس بازی با ژاپن بازی تدارکاتی برای ما محسوب می‌شد.

غیبت سعید معروف در بازی با ژاپن در کیفیت بازی تیم ملی بی تاثیر نبود

او افزود: در بازی با ژاپن بازیکنان در ابتدا در دریافت، حمله و دفاع بسیار مشکل داشتند، اما رفته رفته توانستند اشتباهات خود را جبران کنند و عملکرد بهتری داشته باشند و به هماهنگی خوبی برسند، اما به هرحال نتوانستند بازی را به نفع خودشان به پایان برسانند. در بازی با ژاپن غیبت سعید معروف هم در کیفیت بازی تیم ملی بی تاثیر نبود، چرا که یکی از بهترین‌های والیبال دنیا است و در پست خودش جزو بهترین‌ها است. در واقع رهبر و لیدر تیم ملی است و طبیعی بود با نبود سعید معروف به مشکل بخوریم. من معتقد هستم که باید به وادی هم فرصت دهیم تا بتواند خود را در این بازی‌ها نشان دهد.

او ادامه داد: در این بازی تیم ملی والیبال ژاپن هم خوب بازی نکرد و نسبت به تیمی که در انتخابی المپیک دیده بودیم والیبال خوبی را ارائه نکرد هرچند مقابل ما به پیروزی رسید، اما والیبالی که دارای رالی‌هایی که همراه با تاکتیک و تکنیک باشد را ندیدیم و این نشان دهنده این بود که ژاپن هم والیبال خوبی را ارائه نداد.

بازی وادی بسیار شبیه سعید معروف است

افشاردوست در خصوص نحوه بازی محمد طاهر وادی گفت: شما بازی وادی را هم که نگاه کنید چه از نظر سرعت پاس و چه از نظر نوع پاس دادن بسیار شبیه سعید معروف است و به شکل او کار می‌کند، اما تجربه سعید معروف را ندارد و باید تلاش کند تا روز به روز بهتر شود. در ادامه بازی‌ها هم قطعا بیشتر با بازیکنان هماهنگ خواهد شد و عملکرد بهتری را نسبت به بقیه بازیکنان خواهد داشت.

جوانان برابر روسیه تلاش کردند تا خود را ثابت کنند

پیشکسوت والیبال کشورمان در خصوص بازی تیم ملی مقابل روسیه عنوان کرد: تیم ملی والیبال کشورمان در مقابل روسیه ترکیب بسیار متفاوتی داشت. ترکیب تیم ملی جوان بود و آلکنو فرصت را در اختیار جوانان گذاشته بود، اما شرایط تیم ملی بسیار بهتر از بازی اول بود. بازیکنان جوان ما جنگنده‌تر بازی کردند و تلاش زیادی کردند برای اینکه بتوانند خود را به اثبات برسانند. خاصیت بازیکنان جوان این است که از اشتباه هراسی ندارند و با انگیزه بالا بازی می‌کنند. آلکنو هم که دید جوانان تلاششان قابل تحسین است تصمیم گرفت تا بازی را با همان بازیکنان جوان تیم ملی ادامه دهد. همین امر هم باعث شد تا یک دست را از روس‌ها بگیریم.

او تصریح کرد: من مطمئن هستم که رفته رفته شرایط تیم ملی والیبال کشورمان بهتر خواهد شد و باید به این مسئله هم توجه کنیم که آلکنو قبل از حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده بود که به این بازی‌ها به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کند. در واقع برنامه فدراسیون والیبال هم حضور پر قدرت در بازی‌های المپیک توکیو است. بنابراین این بازی‌ها برای سرمربی تیم ملی جنبه تدارکاتی دارد و می‌خواهد در این بازی‌ها بازیکنان تیم ملی را به خوبی بشناسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار