نبض انتخابات در سایر رسانه‌ها؛

روحانی_واقعا_متشکریم/ مجری مناظره مثل داور خوب باید کم سوت بزند/ نامزد‌های سیاسی به دور از اجتماع

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روز‌های رسانه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کم‌تر از بیست روز به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشورمان باقی مانده؛ انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در پیش است. با نزدیک‌ شدن به این رویداد، هر روز گمانه‌زنی‌ها درباره حضور افراد مختلف برای رسیدن به پاستور بیشتر و بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح، به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روزهای رسانه های داخلی کشور می پردازد.

کیهان: کدام نامزد بیشترین رأی مثبت و کمترین رأی منفی را دارد؟

امروز رونامه اصولگرای کیهان در گزارشی با تیتر «کدام نامزد بیشترین رأی مثبت و کمترین رأی منفی را دارد؟ » به مقایسه نظر سنجی نامزدها پرداخته و به نقل از یک مرکز افکارسنجی نوشته: سید ابراهیم رئيسی، کمترین رای منفی را در میان نامزدها دارد.

رسالت: قاعده بازی اصلاح طلبان در انتخابات

رونامه رسالت به قاعده بازی اصلاح طلبان در انتخابات پرداخته و در گزارشی با تیتر «قاعده بازی اصلاح طلبان» به رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پرداخته و نوشته این جماعتی که روزگاری با رمز تقلب به دنبال به دست آوردن چیزی به زور بودند این روزها نیز با رمز انتصاب به دنبال تکرار آن هستند.

فرهیختگان: مجری مناظره مثل داور خوب باید کم سوت بزند

روزنامه فرهیختگان هم به سراغ مرتضی حیدری مجری مناظرات رفته و تیتر زده که «مجری مناظره مثل داور خوب باید کم سوت بزند» مرتضی حیدری در بخشی از این مصاحبه گفته که برنامـه مناظـره، یک برنامه سـنگینی اسـت و بـه تحقیقات و مقدمات فراوانی دارد؛ براسـاس جمع بندی هـای الزم در سـازمان مشـخص شـد کـه بنـده بـا اجـرای مناظـره در خدمـت مـردم ایران باشـم.

صبح نو: روحانی_واقعا_متشکریم

روزنامه صبح نو به موضوع هشتک سازی جریان اصلاحات پرداخته و در گزارشی با تیتر «روحانی_واقعا_متشکریم» نوشته که از روحانی متشکرند؛ چون دغدغه‌شان سیاسی است و نه اقتصادی. درد مردم را نمی‌دانند چون سفره‌شان رنگارنگ است و نیازهای‌شان حداقل با نیازهای اکثریت جامعه تفاوت دارد. اگرچه بیکاری، تورم، بی‌ثباتی قیمت‌ها و ده‌ها معضل اقتصادی و اجتماعی، امان مردم را بریده است اما گویا عده‌ای از آن بی‌خبرند و تنها به به ثمر نشستن، اهداف سیاسی‌شان دل خوش کرده‌اند.

فارس: رد صلاحیت شدگان علت را از زبان خودشان منتشر کنند

خبرگزاری فارس در مصاحبه ای با تیتر «رد صلاحیت شدگان علت را از زبان خودشان منتشر کنند» به سراغ یکی از شخصیت های جریان اصولگرا رفته و به نقل از او پیشنهاد داد نامزدهای رد صلاحیت شده در بستر فضای مجازی در مناظرات حاضر شوند و بطور شفاف بگویند علت رد صلاحیت آنها چه بوده و آنها چه پاسخی به شورای نگهبان داده اند.

تسنیم: نشانه‌شناسی کارآمدی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

خبرگزاری اصولگرای تسنیم هم در یادداشتی به هرگونه مناظره و مواجهه‌ی انتخاباتی پرداخت که لازمه‌ی مقبولیت اجتماعی و تقویت میزان مشارکت، بیان منسجم، مرتبط، و سامان‌یافته‌ی برنامه‌های نامزد ریاست جمهوری و پرهیز از پراکنده‌گویی، جدال‌های متناوب و بیان پیچیده و غیرقابل فهم موضوعات است. این خبرگزاری چندین سوال اساسی را مطرح کرد که نامزدها باید به آن پاسخ دهند.

این سوالات مطرح شده به این شرح بود: اولویت‌های راهبردی‌شان در دولت و بخش غیر دولت چیست؟ چگونه کیفیت خدمتگزاری کارگزاران دولت، شایسته‌سالاری و مبارزه با فساد در دستگاه‌های دولتی را تضمین می‌کنند؟ از منظر ایشان، ظرفیت‌های توسعه‌آفرین و بهبودبخش وضعیت اقتصادی کشور کدامند؟ نقطه‌ آغاز تعاملات بین‌المللی و نقطه‌ی پایان آن را چگونه تعریف می‌کنند؟ در صورت عدم موفقیت برنامه‌ها، آیا راهبرد جایگزینی هم تعریف کرده‌اند؟ راهکارشان در مورد خلق ثروت و اقتصاد پویا چیست؟ از منظر ایشان موازنه‌ی اقتصاد دولتی و اقتصاد غیردولتی چگونه شکل می‌گیرد؟ نسبت به عملکرد دولت‌ها در ادوار گذشته چه دیدگاهی دارند؟ و از منظر ایشان کدام برنامه‌ها موفق بوده و قابل تداوم است؟ چه برنامه‌ای برای رونق تولید و بهبود معیشت و رفاه اجتماعی دارند؟ چه برنامه‌ای برای دولت الکترونیک و فضای مجازی دارند؟

آفتاب یزد: تشکیل دولت سوم روحانی

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در گزارشی با اشاره به صحبت‌های محسن مهرعلیزاده به تشکیل دولت سوم اصلاحات اشاره کرد؛ محسن مهرعلیزاده در سخنان انتخاباتی خود گفته بود: به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده، با اعتقاد به قانون اساسی و اصول و مشی و منش اصلاح‌طلبی، معتقدم علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید و دولت سوم خاتمی را تشکیل داد.

ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده، به عنوان تنها نامزد انتخاباتی اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده، با اعتقاد به قانون اساسی و اصول و مشی و منش اصلاح‌طلبی، معتقد است علیرغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها می‌توان حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد آفرید و دولت سوم خاتمی را تشکیل داد.

نامزد‌های سیاسی به دور از اجتماع

این روزنامه در گزارشی دیگر به عدم توجه نامزد‌ها به معضلات اجتماعی اشاره کرد؛ هر نامزدی باید به معضلات اجتماعی جامعه‌ای مانند جامعه ما توجه کند؛ زیرا این معضلات سال‌ها است که با جامعه ما عجین شده‌اند. اما آنچه از سخنان اکثر نامزد‌ها برداشت می‌شود بیشتر رنگ و بوی شعار می‌دهد و گویی دادن وعده‌های دور از واقعیت به بخشی از تشریفات انتخابات تبدیل شده است.

ابتکار: وعده‌های انتخاباتی چه حاشیه‌هایی به دنبال دارد؟

روزنامه ابتکار هم حواشی وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها را بررسی کرد و از احتمال اجرایی شدن وعده‌های نامزد‌ها گفت؛ ابتکار نوشت: با آغاز فرایند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اگرچه عرصه انتخابات به دلیل نبود فضای رقابتی کم فروغ است، اما اخبار و حواشی پیرامون نامزد‌های تایید صلاحیت شده و داوطلبان ردصلاحیت شده در فضای مجازی در جریان است. مهرعلیزاده همچنان به دنبال حمایت اصلاح‌طلبان است، محسن رضایی روی رای قومیت‌ها و زنان حساب باز کرده و ابراهیم رئیسی به دنبال جلب نظر اهل تسنن است.

اعتماد: اعتماد ملی از کسی حمایت نخواهد کرد

روزنامه اعتماد هم با اشاره به عدم حمایت حزب اعتماد ملی از هیچکدام از نامزد‌های انتخاباتی، اینطور نوشت: دبیرکل اعتماد ملی صراحتا هر گونه حمایت تشکیلاتی این حزب اصلاح‌طلب از هر کدام از ۷ کاندیدای حاضر در صحنه را رد کرد و در واکنش به توییت یکی از کاربران که از او درباره حمایت اعتماد ملی از مهرعلیزاده پرسیده بود، نوشت: «حزب اعتماد ملی پشت سر هیچ‌کس نرفته و نامزدی ندارد!»

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
دکترروحانی درزمینه مسکن مهرزیادپول خرج نکردولی درزمینه ادغام موسسات اعتباری ازجیب بانک مرکزی پول خرج نمود.درزمینه بیمه سلامت هم قدم برداشت.میتوانست یارانه را450000تومن کندولی درازایش سفته بازی ونرخ ارزونرخ بنزین افزایش میافت که به شدت صدای ملت رادرمیاوردوکنترل اوضاع کشورسخت میشدامکان اعتصاب کامیون دارهاوخیلیهای دیگربود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
بعضیا واقعا باید از روحانی متشکر باشند.مثل لوازم یدکی فروشان که بدون هیچ زحمتی ثروتشان 8 برابر و 9 برابر شد.قطعه ای که دیروز 100 هزار تومن میفروخت الآن شده 1 میلیون تومان.مثل صفحه دیسک و کلاچ که قبلا 100 هزار تومن بود الآن شده 1 میلیون تومن.دولت روحانی برای خیلی ها ثروت بادآورده بهمراه داشت اما در عوض فقرا 10 برابر فقیرتر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
هشتگ زنندگان با گروه باصطلاح اصلاح طلبان دنبال توهمات سیاسی گذر هستند .همه و اکثریت ماهیت احزاب گروهها و بیوگرافی تشکیل دهندگانش میشناسند.واقیعات رو وارونه جلوه دادن اوج بی اخلاقی و بی وجدانیست. کار عده ای حتی بدون مزد وارونه سازی و مردم آزاری شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
خاک بر سر اینا که هشتگ زدن، با روحانی محشور شن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
مردم چشم دارند عقل دارند و می فهمند که اکثر مشکلات مردم از همان سیاست نادرستی است که یک عده به دولت و ملت تحمیل کرده اند نشان به آن نشان که قبل از سال ۹۰ در دوره احمدی نژاد ثبات قیمت ها ورشد اقتصادی حاکم بود ولی با همان مدیریت احمدی نژادی بعد از تحریم ها اوضاع به هم ریخت در دوره اول روحانی هم به برکت برجام ۴ سال اقتصاد و مردم نفس کشیدند اما بعد از خروج آمریکا از برجام باز هم با همان مدیریت روحانی اوضاع اقتصادی به این وضع رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
عزیزم، معلومه که آگاهی ندارید.

هموطن عزیزم، میتونم یه خواهشی ازتون بکنم.

خواهش میکنم روی من هموطن رو زمین نندازید.

مستند آدرس غلط رو سرچ کنید و حتما ببینید دوست عزیزم.

در پایان مستند، ببینید که کارشناس خود دولت، چه

اعترافی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
هرکاری متخصص خودش رو میخواد الان هم ما به یک اقتصاددان نیاز داریم. رای من دکتر محسن رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
ایشون میخواد با FATF اقتصاد رو درست کنه؟؟؟؟!!!!!!!
اوضاع از اینی که هست هم بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
عجب کلک انتخاباتی ولی مردم می فهمند شعور دارند که همتی دلار ۱۱هزدر رو به ۳۰هزار رسوند
آخرین اخبار