عضویت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نظام صنفی کشاورزی ایران

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور گفت: هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی ادیب معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور در جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نظام صنفی کشاورزی در یک دوره ۱۰ ساله فعال شده است اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

او افزود: این اعضا در ۴۵۳ شهرستان و استان که دارای نظام صنفی کشاورزی هستند، عضویت دارند و از این تعداد بیش از یک میلیون نفر فعالیت منطبق هستند.


بیشتر بخوانید


ادیب با اشاره به آغاز به کار نظام صنفی با ساختار جدید در کشور اضافه کرد: با تشکیل جلسات کمیسیون نظارت بر اصناف در استان‌ها، ساختار نظام صنفی جدید استقرار خواهد یافت تا براساس آن، اساسنامه جدید نظام صنفی، اتحادیه صنفی کشاورزی، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان، اتاق اصناف کشاورزی ایران، کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان و هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران تشکیل شود.

او ادامه داد: با حضور هفت وزیر از جمله وزیر جهادکشاورزی، وزیر دادگستری، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رفاه و بهداشت و همچنین روسای اتاق بازگانی و اصناف و هیات رییسه اتاق ایران، در حوزه نظارت نیز هماهنگی، برنامه‌ریزی و تعامل اتحادیه و اتاق کشاورزی بیشتری در این بخش صورت می‌گیرد.

ادیب گفت: در ساختار اتاق اصناف کشاورزی نیز افراد، واحد‌های صنفی بخش کشاورزی را در هفت رشته در شهرستان‌ها اتحادیه صنفی تشکیل خواهند داد و پس از آن اتاق اصناف کشاورزی در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

او افزود: در شهرستان مرکز استان نیز کمیسیون نظارت تشکیل خواهد شد تا نظارت بر مصوبات و اجرای اساسنامه و دستورالعمل را براساس آیین‌نامه اجرا، تدوین و نگارش کند.

ادیب از تدوین سه اساسنامه اتحادیه صنفی، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و ایران خبر داد و اضافه کرد: براساس ابلاغ وزیر جهادکشاورزی در اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، در شهرستان‌ها کمیسیون و اتحادیه برای تخصصی شدن کار و فعالیت نظام صنفی فعال خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار