مهلت ثبت نام مقاطع پیش دبستانی و اول ابتدایی تا ۲۵ خرداد ادامه دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مهلت ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی در استان سمنان از ۸ خرداد آغاز و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باتوجه به شیوع کرونا و بمنظور جلوگیری از تجمع‌ها شرایط ثبت نام و نوبت دهی مدارس بر سر در نصب شده و اولیا باید بعد از دریافت نوبت برای مراجعه حضوری در مهلت مقرر اقدام نمایند.

او افزود: بمنظور توسعه عدالت آموزشی، اولیا باید به مدارس محدوده محل سکونت دانش آموزان مراجعه و با مدارک سکونت و گواهی اشتغال به کار در آن محدوده ثبت نام کنند.

به گفته حدادی همه متولدین ۱ مهر ۹۴ و قبل از آن به شرط آنکه شرایط سنی لازم التامینی را داشته باشند می‌توانند در پایه اول و متولدین یکم مهر ۹۵ و کوچک‌تر در پیش دبستانی ثبت نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی به صورت حضوری و سامانه پادا برای میان پایه‌ها و متوسطه در نظر گرفته شده است ابراز داشت: پایه‌های متوسطه برای انتقال مدارس باید با هماهنگی با مدرسه مبدا و مقصد درخواستشان را در سامانه ثبت نمایند.

او افزود: همه مدارس دولتی ملزم هستند بدون تعهد مالی ثبت نام نمایند و تنها مدارس غیر دولتی می‌توانند با تنظیم قرار داد شهریه ثبت نام کنند.

حدادی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ وارد پایه تحصیلی اول ابتدایی شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: سامانه اطلاع رسانی ثبت نام در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در استان سمنان راه اندازی شده که اولیا می‌توانند با ورود به لینک ۱۰.۸۸.۹.۲۰۷ مراجعه کنند و سوالات در خصوص شرایط مدارس و روش‌های ثبت نام آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار