پیش بینی ۳۲ مرکز خرید گندم در استان مرکزی

با آغاز فصل برداشت گندم ۳۲ مرکز دولتی برای خرید گندم در استان مرکزی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با رسیدن طبیعت سومین ماه از بهار و شروع خردادماه کار برداشت گندم از ۲۴۵ هزارهکتار اراضی زیر کشت محصول، در استان مرکزی آغاز شده است، اما کاهش بارندگی‌ها موجب کاهش تولید گندم شده است.

کیشانی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم استان نسبت به سال گذشته گفت: از سوی اداره کل غله و بازگانی استان ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم پیش بینی شده است.

کیشانی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خرید گندم و خرید تضمینی با قیمت هرکیلو ۵۰هزاریال افزود: کار خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان شهریورماه به صورت روزانه با افت مفید و غیر مفید ۲ به ۴ انجام می‌شود.

کاهش بارندگی‌ها موجب کاهش تولید گندم شده است به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود حدودا ۵۰ درصد کاهش تولید این محصول را در استان خواهیم داشت.

مدیرزراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: شرایط اقلیمی و کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها موجب خسارت شدید به دیم زار‌های استان شده که پیش بینی می‌کنیم امسال ۲۲۰ هزارتن گندم از سویکشاورزان تولید شود.

بالابودن هزینه‌های کشت، افزایش چند برابری قیمت سموم کشاورزی و تخصیص نیافتن مناسب کود‌های مورد نیاز در کنار قیمت آزاد سوخت زحمت تولید گندم را در سال جاری برای کشاورزان چند برابر کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.