معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛

افزون‌بر ۴۷ هزار واحد صنفی در سیستان و بلوچستان پروانه کسب دارند

سلطانزاده گفت: ۴۷ هزار و ۴۰۴ واحد صنفی استان دارای پروانه کسب از اتحادیه‌های مرتبط بوده که این ظرفیت ۱.۶۳ درصد اصناف کل کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد رفیع سلطانزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: این واحد‌های صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی و توزیعی، خدماتی که در قالب ۹ اتاق اصناف و ۱۶۲ اتحادیه صنفی در یک هزار و ۷۵۰ رسته صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه آمار اشتغال ایجاد شده توسط واحد‌های صنفی سیستان و بلوچستان ۱۱۸هزار و ۵۱۰ نفر است افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ۲۳ شهرستان استان دارای ادارات و نمایندگی‌های ثبت شده در سایت ایرانیان اصناف بوده که ناظر بر فعالیت اصناف و سازمان‌های صنفی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر پیگیری‌های بعمل آمده به‌منظور ساماندهی صنوف در شهرستان‌های فاقد اتحادیه صنفی و جدیدالتاسیس از جمله سرباز، میرجاوه، دلگان و دشتیاری خاطرنشان کرد: با توجه به داشتن حد نصاب مقرر در قانون نظام صنفی از حیث تعداد صنوف دارای پروانه کسب ثبت شده در سایت ایرانیان اصناف، فرایند برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار