سفیر سوریه: آمریکا و اتحادیه اروپا دست از تحریم دمشق نخواهند کشید

سفیر سوریه اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا کماکان به پیگیری سیاست تحریمی یکجانبه خود علیه دمشق ادامه می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا به تحمیل فشار‌های خود بر ملت سوریه و تحریم این کشور حتی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه می‌دهند.

ریاض حداد روز سه شنبه در نشست خبری آنلاین اعلام کرد این همان کشوری است که قبلاً علیه سوریه جنگ اقتصادی راه انداخت، این آمریکاست که مجازات‌های غیرقانونی یکجانبه‌ای را علیه کشور ما اعمال کرد. اقدام آن‌ها با تحریم‌های مشابه اروپا همراه بود که بر اقتصاد سوریه و هر شهروندی تأثیر گذاشت.

این مقام سوری خاطرنشان کرد انتظار می‌رود با وجود انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه تحریم‌ها ادامه یابد.

حداد افزود: بنابراین عجیب نخواهد بود که پس از انتخابات و پس از پیروزی قانع کننده رئیس جمهور ما، این کشور‌ها به تحریم‌ها و فشار‌های خود علیه مردم سوریه ادامه دهند.

در اواخر ماه می، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با کسب ۹۵.۱ درصد آرا در دومین انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. چندین کشور غربی از جمله آمریکا اعلام کردند که مشروعیت این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

آمریکا و غرب که رویای نابودی دولت قانونی دمشق را با تحریک جنگ داخلی در این کشور و تحمیل خسارات مالی و انسانی بی‌شمار بر ملت سوریه دنبال می‌کردند، برای التیام ناکامی خود هر از چند گاهی به بهانه‌های واهی به حربه تحریم متوسل می‌شوند. تحریم‌هایی که اولین زیان‌دیدگان آن مردم عادی سوریه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار