سناتور آمریکایی: نباید اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بدهیم

یکی از سناتور‌های جمهوری خواه آمریکا اظهارات بی اساسی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا مدعی شد که ایران در برنامه خود در ارتباط با غنی سازی اورانیوم، قابل اعتماد نیست.

لیندسی گراهام ادعا کرد: نمی‌توان در ارتباط با برنامه غنی سازی اورانیوم، به ایران اعتماد کرد.

این سناتور جمهوری خواه در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: امکان دستیابی به انرژی هسته‌ای برای همه وجود دارد، اما نمی‌توان اجازه داد ایران به قدرت غنی سازی اورانیوم و سلاح هسته‌ای دست یابد.

وی مدعی شد: درخواست دارم که انرژی هسته‌ای برای همه در منطقه فراهم شود، اما بدون اینکه ساخت سلاح هسته‌ای ممکن باشد.

ادعا‌های این مسئول آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که ایران و کشور‌های آلمان، روسیه، چین و فرانسه و انگلیس از یک طرف و این چهار کشور با آمریکا از طرف دیگر در حال مذاکره و رایزنی برای احیای توافق هسته‌ای هستند.

توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ به دلیل خروج آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن و عدم اجرای این توافق از سوی کشور‌های اروپایی نقض شد و ایران پس از اعطای فرصت به طرف مقابل برای اجرای تعهدات خود و بی توجهی آن‌ها به این موضوع، برخی از تعهدات خود را در ذیل مفاد برجام کاهش داد.

سید عباس عراقچی، رئیس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در مصاحبه‌ای با بیان اینکه «مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم»، گفت: شاهد پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات بودیم و مسیر خوبی را طی کردیم و در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که به اختلافات بارز موجود، می‌پردازیم.

وی افزود: مسیر خوبی تا الان طی شده است. این که آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم و هنوز زود است که قضاوت کنیم در چه زمان و مقطعی به این نقطه خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار