۳ هزار خانه ۶۰ متری سهم محرومان استان اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در قالب طرح تأمین مسکن نیازمندان، واحد‌های ۶۰ متر مربعی برای ۳ هزار خانواده کم درآمد و آسیب پذیر ساخته می‌شود.

غلامحسین خانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار کرد: به خانوار‌های کم درآمد و آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهر‌های دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوار‌های دارای واحد‌های مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر و خانوار‌های محروم و فاقد مسکن واحد‌هایی  ۶۰ متر مربعی ارائه می‌شود.


او افزود: ۴۰۱۲ واحد ارزیابی و شناسایی شده که ۳۰۰۰ واحد سهمیه استان است، برای ۳۵۸۱ واحد تشکیل پرونده شده است.


مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: همچنین ۳۰۰۰ واحد به بانک معرفی شده و قرارداد بسته شده است. همچنین برای ۲۹۴۹ واحد پی کنی صورت گرفته است. برای ۲۹۲۰ واحد فونداسیون و برای ۲۰۱۷ واحد اسکلت‌بندی اجرا شده است. اجرای سقف ۱۹۴۱ واحد و گچ و خاک ۱۱۲۳ واحد نیز اجرا شده است.


او ادامه داد: در حال حاضر ۵۸۳ واحد قابل سکونت است و از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض نیز تا کنون ۵۰۲۴۵۰ میلیون ریال پرداخت شده و مانده بلاعوض کلی ۳۹۷۵۵۰ میلیون ریال است.


خانی تصریح کرد: مجموع منابع مورد نیاز برای ۳۰۰۰ واحد مورد اشاره ۲۱۰۰ میلیارد ریال است که ۹۰۰ میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۲۰۰ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۵ درصد بر اساس دستورالعمل‌هایی که در آینده اجرا خواهد شد و بقیه هزینه توسط واجدان شرایط به عنوان آورده، تامین خواهد شد.


او خاطر نشان کرد: وام روستایی ۴۰ میلیون تومان بود که ۵۰ میلیون تومان شده و قرار است در آینده ۱۰۰ میلیون تومان شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار