معاون دادگستری استان همدان:

سیاه‌نمایی علیه داوطلبان انتخابات پیگیری قضایی دارد

معاون دادگستری استان همدان گفت:سیاه‌نمایی، نشر اکاذیب،تشویش اذهان عمومی و نسبت دادن مطالب غیرواقعی به داوطلبان انتخابات جرم است و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس نجفی,معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: سیاه‌نمایی، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و نسبت دادن مطالب غیرواقعی به داوطلبان انتخابات مصداق بارز نشر اکاذیب و افترا است و برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

او اضافه کرد: هیچ کس نمی‌تواند نظر‌های شخصی و گروهی خود را با سیاه‌نمایی به مردم القا و عنوان کند که اگر نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری یا دیگر انتخابات کشور رأی بیاورد وضعیت کشور یا استان دچار بحران می‌شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: داوطلبان تایید صلاحیت شده حداقل‌های ضروری، شرایط، توانایی‌ها و ظرفیت‌ها برای انتخاب را دارند بنابراین انتشار موضوع‌های غیرواقعی و سیاه‌نمایی مصداق بارز نشر اکاذیب و افترا بوده و در صورت احراز جرم دستگاه قضایی با افراد خاطی برخورد می‌کند.

نجفی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و بدون حاشیه از مهمترین اهداف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان است گفت: مطابق قانون هیچ فردی حق ندارد با سیاه‌نمایی و مخدوش‌سازی افکار عمومی نسبت به تخریب چهره دیگران و زیر سوال بردن عملکرد دیگران اقدام کند بلکه کاندیدا و طرفدارانشان تنها مکلف به معرفی خود و برنامه هایشان هستند.

تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی جرم است

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان نیز گفت: با وجود آغاز نشدن موعد قانونی تبلیغات و منتشر نشدن لیست نامزد‌های نهایی انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، اما برخی از نامزد‌های انتخاباتی و هواداران آنان اقدام به تشکیل کانال و گروه با هدف تبلیغات انتخاباتی کرده که به عنوان تبلیغات زود هنگام قابل پیگیری است.

حسین عسگری اضافه کرد: در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی مقرر شد با ادمین‌ها، مدیران کانال و گروه‌ها که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغات زودهنگام می‌کنند برخورد شود.

او قانونمداری و رعایت مقررات توسط نامزد‌ها را یکی از مولفه‌های پیشگیری از جرائم انتخابی دانست و تاکید کرد: نامزد‌های انتخاباتی باید در جامعه الگو قانون‌مداری باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار