لزوم آمادگی کامل دستگاههای اجرایی در زمان وقوع حوادث

استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید قبل از وقوع حوادث احتمالی، آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای مدیریت بحران استان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و امداد رسان باید قبل از وقوع حوادث و بلایای طبیعی آمادگی لازم را جهت مقابله با این  حوادث داشته باشند گفت: لازم است اداره آب حفاظت از بستر رودخانه ها را در اولویت کاری خود قرار دهد تا پس از بارش باران از وقوع سیل و خسارت به زیرساخت ها جلوگیری شود.

 او افزود: در زمان وقوع سیل و بلایای طبیعی باید یک اطلاعات جامع و کاملی از ماشین آلات وجود داشته باشد تا امدادرسانی به آسیب دیدگان تسریع شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان همچنین بر ضرورت شناسایی مسیلهای پرخطر و رفع آنها توسط فرمانداران تاکید کرد.

 استاندار سمنان شناسایی محورهای حادثه خیز استان سمنان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: باید این محور ها هرچه زودتر توسط دستگاه های اجرایی مشکلات آن برطرف و اعتبار های لازم به سازمان راهداری جهت تجهیز وسایل و ماشین آلات درنظر گرفته شود.

آشناگر از دستگاه‌های اجرایی خواست تا بلافاصله پس از سیل و حوادث طبیعی خسارات  اولیه را بر آورد و پیگیری های لازم برای جبران خسارات را به عمل آورند.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان در پایان بر ضرورت حل مشکلات تامین آب و علوفه مورد نیاز دام های عشایر  تاکید کرد.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.