ملکی خبر داد؛

آخرین جزئیات حادثه آتش سوزی در پالایشگاه نفت ری

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره آخرین اقدامات آتش نشانی برای اطفاء حریق پالایشگاه نفت توضیحاتی را ارائه داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: خوشبختانه در ادامه روند عملیاتی آتش نشانان حاضر در محل حادثه خیلی خوب عملیات ادامه پیدا کرد و همه مخازنی که دچار آتش سوزی شده بود خاموش شدند و فقط یک مخزن آن هم با حداقل میزان در حال شعله وری و سوختن است.

وی ادامه داد: آتش نشانان همچنان در حال سرد کردن و کنترل همان آتش هستند که جای هیچ نگرانی ندارد و دود مختصر هم به دلیل همان مقدار شعله کوچک است.

او در ادامه افزود: تا دقایقی دیگر آتش نشانی‌های شهرستان‌ها و تهران به ایستگاه‌های خود مراجعه می‌کنند و احتمالا سه ایستگاه از آن‌ها به همراه عوامل آتش نشانی پالایشگاه تا حداقل فردا صبح در محل حضور خواهند داشت، چون عملیات سرد کردن، لکه گیری‌ها و ایمن سازی باید ادامه پیدا کند.
ملکی گفت: اگر از آتش نیرو‌ها غافل شوند، احتمال شعله وری مجدد هست. خوشبختانه در این حادثه مورد مصدومیت حاد نداشته ایم و فقط چند نفر به دلایل جزئی به اورژانس انتقال داده شده اند. این آمادگی هم در ایستگاه‌هایی که به محل ایستگاه خود مراجعه می‌کنند، وجود دارد تا در صورت نیاز دوباره به پالایشگاه برگردند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
هر آتشی برای آتش گرفتن نیازمند به سه عامل دارد تا آتش بوجود آید اولا باید مواد آتش گیرند و جود داشته باشد ثانیا هوا یا اکسیژن باید در ان مکان وجود داشته باشد ثالثا باید جرقه و جود داشته باشد تا آتش صورت بگیرد اگر یکی از این سه ضلع مثلث آتش وجود نداشته باشد هیچگاه آتشی رخ نمی دهد خوب تا اینجای مطلب مفهوم شد بنابر این مواد آتش زا وجود داشته مخزن سوخت و نشتی از مخزن ایمن سوخت هم می گویند از مخزن ایمن سوخت مواد آتش زا نشت کرده به بیرون مخزن ، هوا و اکسیژن هم که در محوطه باز فراوان وجود داشته عامل سوم جرقه کجا وجود داشته که آتش سوزی صورت گرفته ؟ !!! جرقه یا توسط رعد و برق در فضای باز از آسمان و در هوای ابری تولید می شود و یا بر اثر اتصال کردن چند سیم یا کابل برقی به یکدیگر جرقه تولید می شود یا بر اثر فعالیتهای تعمیراتی جوشکاری و سنگ فرزکاری این جرقه تولید می شود و یا شخصی می خواسته سیگارش را روشن کند و کبریت روشنش را یا ته سیگار روشنش را روی مواد قابل اشتعال انداخته در بی حواسی و یا از طریق امواج الکتریسته ساکن موبایل یا تبلت بیسیم ایجاد جرقه شده !!! یا که عمدی در کار بوده و فردی یا افرادی این جرقه را روشن کردند و مخزن را آتش زدند که باید کارشناسان و مهندسان ایمنی بهداشت محیط زیست کنترل کیفی HSEQ موضوع را برسی و تحقیق کنند با همکاری حراست پالایشگاه و کارشناسان نخبه گان دستگاهای امنیتی تا مشخص شود علت آتش سوزی در پالایشگاه تهران چه بوده و به سمع و بصر ملت برسانند علتش را . و من الله توفیق .
افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و عادلانه و تیزبینانه .
آخرین اخبار