دلایلی جالب که پشت زرد بودن اردک‌های کارتونی نهفته است

وقتی می‌گویم "اردک کارتونی"، اولین شخصیتی که به ذهن شما خطور می‌کند چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیسکاورکارتونینگ، اگر در اینترنت کلمه اردک‌های کارتونی را جستجو کنید، متوجه خواهید شد که اکثر قریب به اتفاق نتایج جستجو، تصاویری از اردک‌های زرد است. باعث تعجب است که چرا اردک‌های کارتونی زرد هستند؟ دو دلیل اصلی وجود دارد:

کارتونیست‌ها اغلب رنگ زرد را انتخاب می‌کنند، زیرا تحت تأثیر طرح کلاسیک اردک پلاستیکی قرار دارند.
رنگ زرد به کارتونیست‌ها کمک می‌کند تا لطافت شخصیت‌های کارتونی را به حداکثر برسانند. زیرا بسیاری از جوجه اردک‌ها قبل از بالغ شدن شروع به زرد شدن می‌کنند.

در مورد روانشناسی رنگ زرد چه می‌دانید؟ رنگ زرد با بسیاری از ویژگی‌ها و احساسات مثبت همراه است. برخی از دلایل استفاده کارتونیست‌ها از رنگ زرد (برای اردک‌ها یا موارد دیگر) افزایش احساساتی مانند نور، گرما، لذت و امید است.

اردک‌های کارتونی معروف که زرد رنگ هستند:

اردک یاکی دودل (Yakky Doodle Duck)

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

اردک یاکی دودل یک اردک کارتونی است که در دهه ۱۹۶۰ توسط هانا باربرا ایجاد شده است. در ابتدا او برای نمایش خرس یوگی خلق شده بود، اما گاهی اوقات در کارتون‌های دیگر نیز دیده می‌شد. رنگ این شخصیت زرد است، اما بال‌های سبزرنگ دارد. رنگ زرد او به دلیل قد و قامت کوچک، زیبایی و بی گناه بودن، متناسب با تصویر او است.

اردک کواکر جف (Quacker Jeff Duck)

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

اردک کواکر جف فوق العاده است. او یک اردک کارتونی کوچک و زیبا است که در کارتون‌های تام و جری دیده می‌شود. او توسط هانا باربرا ساخته شده است و گاهی اوقات با اردک یاکی دودل اشتباه گرفته می‌شود.
اینجا هم یک اردک کارتونی زرد رنگ داریم. این اردک بسیار ناز و با اعتماد به نفس است. او با جری رفیق است، اما هیچ کینه‌ای از تام ندارد. با اینکه تام همیشه می‌خواهد کواکر جف را بخورد.

آلفرد جی کواک (Alfred J Kwak)

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

آلفرد کواک یک اردک کوچک یتیم است که به فرزندخواندگی پذیرفته شده است. آلفرد کواک توسط یک پسر هلندی ایجاد شده است. او علی رغم از دست دادن پدر و مادرش در کودکی، دیدگاه بسیار مثبتی به زندگی دارد، که باعث می‌شود رنگ زرد مناسب شخصیت او باشد.

عزیزم هویی (Baby Huey)

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

یک اردک کارتونی متعلق به دهه ۱۹۵۰ است. او یک اردک نابالغ، اما بزرگ است. این اردک اغلب با روباهی روبرو می‌شود که دائما سعی می‌کند او را به دام بیندازد.

رنگ زرد نه تنها باعث می‌شود که او مانند یک کودک به نظر برسد، بلکه این تصویر در کنار غول پیکربودن او در مقایسه با شخصیت‌های دیگر قرار گرفته است.

اردک (Duckman)

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

او یک اردک بدبین و بی ادب، اما خنده دار است. یکی از دلایلی که شرکت آمریکایی کلاسکای ساپو، رنگ زرد را برای داکمن و خانواده اش انتخاب کردند، این است که تا زمان ایجاد داکمن در دهه ۱۹۹۰، رنگ زرد به یک رنگ برجسته برای اردک‌های کارتونی تبدیل شده بود.


بیشتر بخوانید: 


طی این سال‌ها اردک‌های کارتونی زیادی وجود داشته اند که زرد بوده اند، اما مشهورترین اردک‌ها یا سفید (شخصیت‌های اردک شرکت دیزنی)، سبز (کنت داکولا- قلعه هزار اردک) یا سیاه (دافی داک) هستند.

تقریباً تمام اردک‌های دیزنی (دونالد داک، دیزی داک، اردک دارکینگ، گیزمو و همه خانواده دونالد) سفید هستند. تنها دختر اردک دارکینگ، زرد است؛ و شاید این یک اقدام عمدی توسط طراحان شخصیت بوده است، زیرا او بسیار جوان‌تر از شخصیت‌های دیگر در کارتون اردک تاریکی (Darkwing Duck) است.

اگر کارتون ماجرا‌های تاینی تون را دیده باشید، به یاد خواهید آورد که پسر دافی داک، نیز سبز است. در کارتون کنت داکولا این شخصیت نیز سبز است. این کارتون تصاویر خارق العاده و موسیقی عالی دارد.

 اگر مشهورترین اردک‌ها زرد نیستند، پس چرا هنوز تصور عمومی از زرد بودن اردک‌های کارتونی وجود دارد؟

مطمئناً، کاریکاتوریست‌ها و تصویرگران می‌توانند تحت تأثیر اردک‌هایی مانند یاکی دودل قرار بگیرند، اما به نظر می‌رسد آن‌ها تحت تاثیر اردک پلاستیکی بوده اند. اردک پلاستیکی اسباب بازی حمام یک نماد فرهنگی در همه جا است که قدمت آن به دهه ۱۸۰۰ برمی گردد. کاریکاتوریست‌ها چه آگاهانه و چه ناخودآگاه قطعاً تحت تأثیر طراحی فراگیر زرد و نارنجی اردک پلاستیکی قرار گرفته اند.

دلایل جالب انتخاب رنگ اردک‌های کارتونی

بنابراین اکنون می‌دانیم که دلایل مختلفی برای زرد بودن اردک‌های کارتونی وجود دارد. هر زمان که کاریکاتوریست تصمیم می‌گیرد اردک خود را زرد کند ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

از اردک‌های معروف کارتون‌های قرن بیستم تا به امروز الهام گرفته است.

واقعیت این است که بسیاری از اردک‌های واقعی از ابتدا در کودکی پر‌های زرد دارند.

رنگ زرد دارای احساسات مثبت و شادی است که مناسب شخصیت‌های کارتونی است.

وقتی صحبت از اردک‌های کارتونی می‌شود، رنگ زرد کاملاً منطقی است!

منبع: discovercartooning

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۴:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
خب خدا روشکر با این خبر مشکل مرغ و تخم مرغ حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
چه ربطی داره اخه مشکل هم با این چیزا حل نمیشه سینا جان
آخرین اخبار