اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ را به ایستگاه فضایی می فرستد

آژانس فضایی اسپیس ایکس، سفینه دراگون را با موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی فلوریدا به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، موشک Falcon 9 شرکت تسلا در ساعت 13:29 بعد از ظهر به پرواز درآمد.  این مأموریت CRS-22 نام دارد و دارای سفینه فضایی SpaceX’s Cargo Dragon است که بیش از 7،300 پوند تحقیق و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می کند. چند دقیقه پس از پرتاب،  بزرگترین  قسمت موشک روی یک کشتی در اقیانوس اطلس فرود آمد. کپسول Cargo Dragon حدود 12 دقیقه پس از بلند شدن از موشک جدا شد و انتظار می رود که فضاپیما روز شنبه با ISS پهلو بگیرد.

در طی یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از پرتاب ، سارا واکر، مدیر ماموریت Dragon خاطرنشان کرد که CRS-22 پنجمین کپسول Dragon است که این شرکت در 12 ماه گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرده است. این شرکت در سال گذشته چندین مأموریت خدمه و باری را راه اندازی کرده است و در سال پیش رو نیز با یک گزارش کامل همراه است.

اسپیس ایکس موشک فالکون ۹ را به ایستگاه فضایی می فرستد

علاوه بر این ، CRS-22 هفدهمین مأموریت SpaceX در سال 2021 است. این شرکت در حال راه اندازی است ، زیرا از سال 2021 مأموریت ها به طور متوسط ​​هر 9 روز افزایش می یابد. سرعت فعلی SpaceX آن را در مسیر انجام حدود 40 پرتاب در سال قرار می دهد، که به راحتی رکورد سالانه 26 پرتاب سال گذشته خود را به دست می آورد. این شرکت تاکنون 119 راکت از فالکون 9 خود را پرتاب کرده است ، 79 فروند  فالکون 9 را به زمین انداخته و برای 61 مأموریت از بوسترهای مجدد استفاده کرده است.

ماموریت CRS-22 ده ها تحقیق  را برای فضانوردان در ISS انجام می دهد، از جمله آزمایشاتی در مورد زنده ماندن tardigrades در فضا، یک دستگاه سونوگرافی قابل حمل، نمایش عملیات رباتیک و موارد دیگر Cargo Dragon همچنین  شش آرایه خورشیدی جدید را به نام iROSA آورده است که از طریق بوئینگ و مجتمع زیرساخت فضایی Redwire Space ساخته شده اند. انتظار می‌رود آرایه های خورشیدی جدید تولید انرژی ISS را بین 20 تا 30 درصد بهبود دهند. انتظار می‌رود این فضاپیمای Cargo Dragon در ماه جولای به زمین بازگردد و با 5300 پوند آزمایش و بار در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا به پایین سقوط کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.