معاون شهردار مشهد خبرداد؛

بیش از ۲۰ متر مربع فضای سبز، سهم هر مشهدی تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز شهری، بیش از ۲۰ متر مربع به ازای هر شهروند مشهدی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: رشد فضای سبز شهری در اقلیم گرم و خشک ایران همواره در بسیاری از کلانشهر‌های کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است؛ چرا که عملکرد‌های اکولوژیک و اجتماعی فضای سبز، تاثیر بسیار مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و زیست پذیری کلانشهر‌ها دارد و به همین منظور توسعه فضای سبز پایدار و همسو با اقلیم، در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری مشهد تبدیل شده است.

او افزود: آمار‌ها حاکی از آن است که در ۱۰ سال گذشته سرانه فضای سبز شهر مشهد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده و این در حالی است که همزمان، جمعیت این کلانشهر نیز با رشد صعودی مواجه بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: سرانه فضای سبز شهر مشهد در سال ۱۳۹۰ به ازای هر شهروند مشهدی ۱۰.۷۸ متر مربع بوده است و این در حالی است که این عدد در پایان سال ۱۳۹۹ به ۱۸.۱ مترمربع به ازای هر شهروند رسیده است و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ این سرانه به بیش از ۲۰متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد.


بیشتربخوانید



یعقوبی بیان کرد: علاوه بر موضوع توسعه فضای سبز شهری، به منظور ایجاد فضای سبزی پایدار و همسو با اقلیم به مشهد طی سال‌های اخیر مدیریت مصرف منابع آبی، استفاده از روش‌های هوشمند، بازچرخانی آب‌های خاکستری، توسعه استفاده از گونه‌های بومی، کم آب طلب و سازگار با اقلیم شهر مشهد  در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

او تصریح کرد: به همین منظور اقدامات شاخصی نظیر توسعه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، راه اندازی تصفیه خانه‌های محلی فاضلاب، گسترش شبکه آبیاری مکانیزه، انجام طرح‌های مطالعاتی مختلف با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، توسعه کاشت گونه‌های کاملا بومی و کم نیاز  تلاش شده است تا علاوه بر توسعه فضای سبز شهری، مدیریت توزیع و مصرف منابع آبی نیز در راستای ایجاد توسعه فضای سبزی پایدار در کلانشهر مشهد صورت پذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز شهری به منظور برقراری توازن اکولوژیک در نقاط مختلف شهر و استفاده از اثرات  مطلوب زیست محیطی کمربند‌های سبز،  توسعه کمربند سبز جنوبی و شمالی شهر مشهد نیز به طور ویژه‌ای پیگیری شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال سطح فضای سبز در این دو محدوده، به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.