سوریه ورود هیأت‌های هلندی و فرانسوی به این کشور را نقض حاکمیت خود دانست

وزارت خارجه سوریه ورود غیرقانونی هیأت‌های هلندی و فرانسوی با حمایت آمریکا به خاک این کشور را نقض حاکمیت خود و نقض قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی دولتی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن همدستی هیأت‌های هلندی و فرانسوی با تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و ورود غیرقانونی به خاک این کشور، این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز آشکار حاکمیت سوریه دانست.

یک مقام رسمی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: «نمایندگان برخی از کشور‌های شریک در جنگ علیه سوریه به طور مداوم اقداماتی را انجام می‌دهند که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تعرض آشکار حاکمیت جمهوری عربی سوریه است.»

این مقام سوری اعلام کرد: «یک هیأت هلندی به سرپرستی به اصطلاح فرستاده ویژه این کشور در خصوص پرونده سوریه به طور غیرقانونی با همدستی تروریست‌های قسد (گروه تروریستی موسوم به نیرو‌های کُرد دموکراتیک سوریه و مورد حمایت آمریکا) وارد خاک سوریه شده است به بهانه اینکه تعدادی از داعشی‌های زندانی نزد این گروه تروریستی را تحویل بگیرد. یک هیأت فرانسوی نیز از موسسه دانیل میتران و شهرداری پاریس به شکلی غیرقانونی و با همدستی شبه نظامیان قسد به شهر قامشلی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه رفته است که این اتفاق نیز در راستای دخالت‌های مستقیم فرانسه در خصومت و تجاوز علیه سوریه است.»

این مقام وزارت خارجه سوریه همچنین افزود: «رژیم اشغالگر ترکیه نیز از نیرو‌های خود که با گروه‌های تروریستی در ادلب همکاری می‌کنند خواسته است یک دبیرخانه عمومی برای ثبت احوال در این استان دایر کنند که مستقیما وابسته به ترکیه باشد و همچنین شورا‌های محلی در شهر‌ها و روستا‌های تحت کنترل گروه‌های تروریستی تشکیل دهند. مقامات ترکیه همچنین کارت شناسایی صادر شده توسط دولت سوریه را از شهروندان ادلب گرفته است و به جای آن کارت شناسایی ترکیه‌ای به آن‌ها داده است.»

این مقام وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت این اقدامات تاکید کرد: «این اوج سیاست ترکیه برای تغییر هویت مناطق شمال سوریه است و شهروندان سوری کاملا با آن مخالف هستند سوریه بر عزم قاطع خود برای گستردن حاکمیت دولت بر همه خاک خود و آزادسازی آن از چنگال اشغالگران تروریست آمریکایی، ترکیه‌ای و ... تاکید می‌کند.

این مقام وزارت خارجه سوریه: «سوریه از جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان ملل می‌خواهد در قبال این رفتار‌ها که نقض آشکار قانون بین‌الملل است، موضع‌گیری کند و دولت‌های متجاوز علیه سوریه را وادار کند دست از سیاست‌های خرابکارانه خود برای بازنگشتن امنیت و ثبات به سوریه بردارند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار