نامه رئیس ستاد مردمی بین المللی صلح حجت الاسلام رئیسی خطاب به ظریف

رئیس ستاد مردمی بین المللی صلح حجت الاسلام رئیسی نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان نوشت.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سکینه السادات پاد  رئیس ستاد مردمی بین المللی صلح حجت الاسلام رئیسی نامه ای را خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشت.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانطور که استحضار دارید امروزه تعهد تمامی کشور‌ها به شناسایی و تضمین به شناسایی حقوق بنیادین بشری از جمله حق تعیین سرنوشت مندرج در ماده یک اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

پرواضح است تعهد کشور‌ها به احترام و تضمین به احترام به حقوق بنیادین بشری و بشردوستانه‌ای در بسیاری از اسناد و معاهدات بین المللی از جمله کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر به اهمیت حضور حداکثری ملت بزرگ ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حضور ایرانیان فرهیخته و وطن دوست مقیم خارج از کشور در این عرصه، بدینوسیله ستاد مردمی بین المللی صلح آیت الله رئیسی ضمن تشکر و تقدیر از تمهیدات بعمل آمده از آن مقام عالی خواهشمند است تا نسبت به استیفای حقوق کنسولی و شهروندی ایرانیان عزیز به ویژه در دو کشور کانادا و آمریکا (امکان برگزاری انتخابات در حوزه‌ها و شهر‌های متعدد) اطمینان حاصل نماید.

در پایان، این ستاد تخصصی و بین المللی که نماینده بخشی از افکار عمومی، خصوصا ایرانیان مقیم در اقصی نقاط جهان در حوزه‌های مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر است، آمادگی خود را برای کمک در این عرصه و پیگیری هر گونه قصور و تقصیر دول مدعی حقوق بشر اعلام می‌دارد.

با احترام

سکینه السادات پاد

رئیس ستاد مردمی بین المللی صلح آیت الله رئیسی»

رونوشت:
ستاد محترم حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران جهت استحضار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
ظریف خیلی عالیه جان خودش
آخرین اخبار