برنامه ریزی بسیج سازندگی برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: این سازمان امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کرده است که تعدادی از آن‌ها تبدیل به شغل پایدار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه نشست مدیران و دبیران گروه‌های جهادی کشور در مشهد گفت: این سازمان امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کرده است که تعدادی از آن‌ها تبدل به شغل پایدار خواهد شد. پارسال هم ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شد که ۱۱۲ هزار مورد به کمک همه نواحی مقاومت بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی کشور ایجاد شد.

او افزود: هم اینک ۴۲ هزار گروه جهادی مجوز دار ثبت شده با ۸۰۰ هزار نفر عضو در کشور فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: جریان جهادی کشور که منسجم‌ترین شبکه را درون خود جای داده تحت عنوان شورا‌ها و مجامع جهادی، خود را به عنوان مولفه قوی شدن ایران اسلامی در بعد نیروی انسانی داوطلب، متخصص و ایثارگر نشان داده است.

زهرایی بیان کرد: این شبکه عظیم کمک می‌کند که در جنگ با فقر و محرومیت در مناطق مختلف که مدنظر گروه‌های جهادی است مساله محور عمل کند. به عنوان مثال جهادگران در طرح جامع محرومیت زدایی طراحی شده در روستا‌ها با اولویت پرداختن به مساله آب کشاورزی و آب شرب مردم و در مرحله دوم کارگاه‌های زیرساخت اشتغال و مسکن محرومان، نقش آفرینی می‌کنند.

او تصریح کرد: از دیگر اقدامات جهادگران فعالیت در حاشیه شهرها، تکمیل ارزش محصولات مزیت دار نسبی در هر منطقه جغرافیایی در خصوص هر محصولی که برای کشاورزان مزیت محسوب می‌شود، آموزش، توانمندسازی و مهارت آموزی و اشتغال و همچنین در جا‌هایی که محصولات روی دست کشاورزان می‌ماند ایجاد قرارگاه‌های جهادی شهرستانی و استانی و فراخوان به سایر جهادگران و کار تسهیل‌گری و انسجام بخشی است تا محصولات روی دست نماند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص حاشیه شهر مشهد تاکید کرد: این بخش، هم قرارگاه خاص خود را دارد و مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. همچنین اخیرا هم ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی مخصوص حاشیه شهر مشهد تشکیل جلسه داد و در چند مرحله اجرای طرح‌های مختلف به صورت آزمایشی با همکاری دستگاه‌های مرتبط شروع شده است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.