روسیه قانون خروج از پیمان آسمان باز را امضا کرد

رئیس جمهور روسیه قانون فدرال خروج کشورش از پیمان آسمان باز را امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج آمریکا، قانون فدرال خروج روسیه از پیمان آسمان باز را امضا کرد.

مکسیم الطوری، خبرنگار این شبکه با اشاره به امضای قانون خروج روسیه از این پیمان گفت: پوتین سال گذشته و پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا برای خروج از پیمان آسمان باز، دستور آغاز تدابیر لازم را برای خروج کشورش از این پیمان صادر کرد. آمریکا اقدامات لازم برای خروج از این پیمان را مه سال گذشته آغاز کرد و این تدابیر تا نوامبر سال گذشته تکمیل شد.

وی افزود: روسیه در این مدت از آمریکا خواست به پیمان پایبند باشد، اما آمریکا مه گذشته تصمیم خود را برای خروج از آن اعلام کرد و بهانه آن نیز این بود که روسیه این پیمان را نقض کرده است، اما روسیه چنین چیزی را تکذیب و اعلام کرد چنین چیزی عاری از صحت است.

این معاهده به منظور تقویت اعتماد بین روسیه و کشور‌های غربی و به منظور اعزام هواپیما‌های نظارتی بر فراز پایگاه‌های نظامی امضا شده بود.

از زمان اجرایی شدن این پیمان در سال ۲۰۰۲، بیش از ۱۵۰۰ پرواز به منظور نظارت بر پایگاه‌های نظامی انجام شده است. قرار است پوتین و جو بایدن در اجلاس ژنو که در تاریخ ۲۶ خرداد برگزار می‌شود با هم دیدار کنند. به گفته منابع خبری این تصمیم روسیه در پی بالا گرفتن اختلافات سیاسی با آمریکا و اتهامات واشنگتن به این کشور اتخاذ شده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند آمریکا و روسیه در شرایط جنگ سرد به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار