انتخابات شوراها؛

از افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای تا تبلیغات پیش از موعد تخلف است

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رجائی نیا دبیر ستاد انتخابات استان گفت:رسیدگی به اعتراضات شورا‌ها بررسی و نتایج آن در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است و فرمانداران موظف هستند از ۱۷ تا ۱۹ خردادماه اسامی تایید شده، نامزد‌های انتخابات شورا‌ها را منتشر کنند.


بیشتر بخوانید


رجائی نیا با اشاره به اینکه خراسان شمالی، ۲۴ شهر با ۱۲۸ کرسی شورا و ۷۴۷ نقطه روستایی و عشایری با ۲ هزار و ۳۲۱ کرسی شورای روستایی و عشایری دارد افزود:با توجه به جمعیت شهر‌های استان تعداد اعضای شورا‌های اسلامی شهر متفاوت است که بیشترین آن مربوط به بجنورد با ۹ نفر، دو شهر استان ۷ نفر و کمترین تعداد اعضا نیز پنج نفر است.

افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رای

رجائی نیا در ادامه عنوان کرد:امسال تعداد هزار و ۱۸۲ شعبه اخذ رای ریاست جمهوری و هزار و ۲۴۲ شعبه اخذ رای شورا‌های شهر و روستا در نظر گرفته شده است که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری از ۷ خردادماه آغاز شده، اظهار کرد:تبلیغات شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ خردادماه جاری آغاز و تا ۲۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گفته‌ی رجائی نیا ۲۷ خردادماه سکوت انتخاباتی است و نامزد‌های انتخاب در آن روز اجازه تبلیغات نخواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان در ادامه به برگزاری انتخابات الکترونیک اشاره و عنوان کرد:انتخابات الکترونیک در شهر بجنورد و شیروان فقط در حوزه انتخابات شورا‌ها بصورت الکترونیک خواهد بود که در حال حاضر تجهیزات لازم از ستاد انتخابات کشور اخذ و به شهر‌ها تحویل شده است.

بیش از ۱۷ هزار رای اولی در خراسان شمالی

رجائی نیا واجدین شرایط رای در استان را ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر اعلام کرد و گفت:از این ۳۳۷ هزار و ۵۳۷ نفر آقا و ۳۳۵ هزار و ۱۲۰ نفر بانوان هستند.

او تعداد رای اولی‌های استان را ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر دانست و عنوان کرد:از این تعداد هم ۹ هزار و هفت نفر آقا و ۸ هزار و ۷۳۹ بانوان هستند.

تبلیغات پیش از موعد تخلف است

دکتر جدی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا گفت:هر گونه تخلف در تبلیغات شورا‌های به هیئت‌های نظارت کشور اعلام و برخورد خواهد شد.

جدی به تخلفات انتخاباتی اشاره و عنوان کرد:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر گزاری هرگونه تجمع و دورهمی‌های انتخاباتی باید بر اساس دستور ستاد مقابله با کرونا انجام شود؛ تبلیغات فقط در زمان اعلام شده یعنی ۲۰ تا ۲۶ خردادماه جاری امکان پذیر است، در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

جدی با اشاره به فعالیت نامزد‌های شورای شهر و روستا در فضای مجازی گفت:فعالیت نامزد‌های انتخابات شورا در فضای مجازی نه بصورت گسترده بلکه در حد بررسی مسائل شهر و اعلام نظرات مانعی ندارد.

به گفته‌ی رئیس هئیت مرکزی نظارت شورا‌ها خراسان شمالی در دور قبلی انتخابات رتبه چهارم مشارکت در انتخابات در سطح کشور را کسب کرد.

رجایی نیا اظهار داشت: ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا را در این استان بر عهده دارند.

برگزاری انتخابات با رعایت موازین بهداشتی

رجائی نیا افزود:امسال با توجه به شیوع کرونا برگزاری انتخابات نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که در این راستا افزایش شعب اخذ رای، آغاز زمان رای گیری از ۷ صبح و تمدید آن تا ساعت ۲ بامداد همچنین در دسترس قرار گرفتن اپلیکیشن‌های شعبه یاب که شعب با تراکم پایین را شناسایی و در اختیار مردم قرار می‌دهد، از جمله اقدامات انجام شده در برگزاری انتخابات امسال است.

همه‌ی نقاط استان دارای شعب اخذ رای ثابت یا سیار

رجائی نیا در ادامه گفت:در تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار یا بالای ۱۰۰ نفر استان امکان برگزاری انتخابات شورا‌های روستا وجود دارد البته روستا‌هایی که جمعیت پایینی دارند برابر قانون اجازه برگزاری انتخابات شورای روستا نداریم.

دبیر ستاد انتخابات استان در پایان با تقدیر و تشکر از همکاری صدا و سیمای استانی (شبکه اترک) با ستاد انتخابات و اجرای برنامه‌های انتخاباتی گفت:همه‌ی دستگاه‌ها به لحاظ امکانات، پشتیبانی، نیری انسانی و ... در هماهنگی کامل برای برگزاری یک انتخابات روان‌تر و بهتر هستند.

انتهای پیام /د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.