خلیل آبادی:

فعالیت پالایشگاه‌ها در اطراف مناطق مسکونی باید متوقف شود

عضو شورای شهر تهران گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی برای ساکنان اطراف پالایشگاه‌های نفتی باید فعالیت این مراکز متوقف شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در سیصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد:  طی چهار سال گذشته از آقایان آرش حسینی میلانی، حجت نظری و خواهرانم زهرا نژادبهرام و زهرا صدراعظم نوری که صلاحیتشان مورد تردید قرار گرفته است، جز پاکی، صداقت و مردم دوستی ندیدم. لذا ناسپاسی است اگر صلاحیتشان برای عضویت در شورا‌ها مورد تایید قرار نگیرد.

او عنوان کرد: از نمایندگان محترم مجلس که خود برآمده از رای مردم هستند، می خواهم در حق نمایندگان مردم در شورا‌ها جفا نکنند.

خلیل آبادی با اشاره به توقف فعالیت پالایشگاه ها در مناطق مسکونی گفت: قرار گرفتن دو پالایشگاه، تاسیسات نفتی و مخازن گازی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری، مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی اعم از آلایندگی آب، هوا و خاک را پدید آورده است.

وی با بیان اینکه حضور این تاسیسات، خطرات جانی برای ساکنان و خطرات مالی را برای همگان خصوصا شهروندان ری، باقرشهر، کهریزک و روستا‌های اطراف را به دنبال دارد، اظهار کرد: متاسفانه اخیرا نیز در پالایشگاه مذکور شاهد یک آتش‌سوزی مهیب بودیم که این حادثه در محوطه پالایشگاه رخ داد. خوشبختانه با سرعت عمل آتش‌نشانان محترم و سایر مسئولان حریق اطفاء شد، اما در صورت عدم مهار آتش، می‌توانست یک فاجعه عظیم انسانی را رقم زند.

خلیل‌آبادی تاکید کرد: اکنون بدینوسیله به وزارت نفت و سازمان محیط زیست تذکر می‌دهم به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی برای مردم خصوصا ساکنان اطراف پالایشگاه‌های نفتی و انبار‌های حجیم گاز که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارند، تدابیر لازم را اتخاذ کنند. کوچکترین اتفاق می‌تواند یک انفجار بزرگ و خطرات جانی فراوان را به دنبال داشته باشد از این‌رو از دو دستگاه مذکور و سایر مسئولان ملی و محلی درخواست دارم ضمن پیشگیری از چنین رخدادی رعایت اصول ایمنی و مسائل زیست محیطی را نیز حائز اهمیت برشمارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار