ادعاهای بی اساس رئیس سابق موساد درباره ایران

رئیس سابق موساد در ادعایی واهی ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد در اولین سخنرانی خود پس از اتمام دوره ریاست خود در اول ژوئن، دیشب (دوشنبه) در طی اظهاراتی درباره برخورد غربی‌ها با مسئله هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی شد: «غرب در مورد مسئله هسته‌ای ایران که باعث بی ثباتی در خاورمیانه شده است، با نرمی برخورد می‌کند.»

یوسی کوهن همچنین ادعا کرد: «ما باید با ایران سرسخت و مصمم باشیم. باید به ایران اعلام کنیم که اقدامات آن غیرقابل قبول است. این روند اصلی استراتژیک ما است.»

رئیس سابق موساد در ادامه اتهامات خود به ایران افزود: «اگر آمریکا عراق را ترک کند، ایران آن را تصرف خواهد کرد. موشک‌هایی که در عملیات «نگهبان دیوارها» از سمت نیرو‌های مقاومت پرتاب شد، تا حد زیادی از طرف ایران تامین شده بود.»

او همچنین در مورد سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان مدعی شد: «هنوز مشخص نیست که او دچار کرونا شده است یا خیر، اما می‌دانیم که مشکلی برای او پیش آمده است و ما در تلاش هستیم این موضوع را روشن کنیم.»

پیش از این خبرگزاری فلسطینی معا در خبری به نقل از نزدیکان دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده بود وضعیت سلامتی او رو به بهبود است و او اکنون بهتر از گذشته شده است.

این منابع اعلام کردند دبیرکل حزب الله لبنان مبتلا به کرونا نیست؛ بلکه به خاطر حساسیت های بهاری تحت درمان قرار گرفته است.

او همچنین مدعی شد که در دوران تصدی سمت خود به عنوان رئیس موساد یک عامل اصلی تسهیل کننده و طرفدار انتقال وجوه از قطر به حماس برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در غزه بوده است.

پیشتر یوسی کوهن، رئیس مستعفی موساد لفاظی‌هایی علیه ایران داشته و مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی باید فعالیت‌های نظامی خود علیه ایران را افزایش دهد.

چندی پیش، دیوید بارنیا، معاون قبلی موساد رسما به عنوان رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به جای یوسی کوهن منصوب شد.  

رژیم صهیونیستی در حالی نگران بازگشت آمریکا به برجام است و ادعای واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به طور مداوم از سوی مقامات این رژیم مطرح می‌شود که خود با در اختیار داشتن شمار زیادی کلاهک هسته‌ای خطری جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود. موضوعی که همواره با سکوت جامعه بین المللی همراه بوده و هیچگاه از تدابیری که نسبت به برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شده، در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبری نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار