ارتباط واتس‌اپی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با وزرای خارجه ۷ کشور عربی

گابی اشکنازی مدعی شد با وزرای خارجه ۷ کشور عربی که حتی برخی از آن‌ها با رژیم صهیونیستی ارتباط علنی ندارند، از طریق واتس‌اپ در ارتباط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱،  گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، با اشاره به تلاش‌های این رژیم برای تضعیف حماس و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطینی فاش کرد روزانه با وزیران خارجه ۷ کشور عربی از طریق برنامه واتس‌اپ ارتباط برقرار می‌کند.

او در گفتگو با سایت «ایلان» گفت او به طور مداوم با وزرای خارجه ۷ کشور عرب در ارتباط است، که از میان این وزرای خارجه افرادی نیز وجود دارند که هنوز کشورهایشان با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار نکرده‌اند، اما او روزانه از طریق واتس‌اپ با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: بسیار به آینده خوش‌بین است، زیرا حتی پس از جنگ غزه، روابط اسرائیل با کشور‌های عربی در بوته آزمایش قرار گرفته است.

اشکنازی همچنین گفت: من امیدوارم که یائیر لاپید، وزیر خارجه بعدی اسرائیل، همچنان این گفتگو‌ها را ادامه و به جلو سوق دهد، زیرا پیشرفت تاکنون در یک مسیر بسیار سریع انجام شده است و پتانسیل زیادی وجود دارد و اگر به همین ترتیب ادامه دهیم، شرایطی برای روابط به وجود می‌آید که غیرقابل برگشت خواهد بود.

او در ادامه اظهار کرد: دو چالش اصلی وجود دارد که در مسیر روند عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل قرار خواهند گرفت که عبارتند از: نمایشگاه «دبی اکسپو» در ماه اکتبر -که پیش‌بینی می‌شود بسیاری از اسرائیلی‌ها در این رویداد حضور گسترده داشته باشند- و بهبود روابط با مغرب و ارتقای دفاتر حفاظت منافع در تل آویو و رباط به سفارتخانه ها.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به حمایت‌های دولت جدید واشنگتن از تل‌آویو همچنین گفت: انتظار می‌رود آمریکا به زودی یک فرستاده ویژه در خاورمیانه منصوب کند، که برای تقویت توافقات انجام شده در دوران ترامپ جهت ترویج عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشور‌های خاورمیانه و جهان عرب تلاش کند.

اشکنازی با ابراز خرسندی از وضع روابط رژیم صهیونیستی با دولت بایدن، فاش کرد: «اولین جلسه کارگروه برای بحث در باره قصد دولت بایدن برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس، برگزار شد و من معتقدم که این محل در همان مکان کنسولگری در گذشته در خیابان آگرون در قدس خواهد بود، و اسرائیل تصمیم گرفته است تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت و جنبش حماس را تضعیف کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خوش به حال ابن هفتا وزیر عرب که یک صهیونیست بهشون پیام میده
دیگه تو این دنیا چه از خدا میخان که خدا بهشون نداده
این کار مثل این هست که گوشت برادر مرده ات را بخوری
آخرین اخبار