یورو ۲۰۲۰/ لشکر کشی تیم فوتبال ایتالیا تحت فرمان مانچینی

تیم ملی فوتبال ایتالیا در گروه A مسابقات جام ملت‌های اروپا با ترکیه، ولز و سوئیس باید رقابت کند.

به گزارش   خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) از روز جمعه ۲۱ خرداد ماه آغاز می‌شود تا دوباره هیجان به قاره سبز باز گردد. این رقابت‌ها قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. مسابقات جام ملت‌های اروپا (۲۰۲۱) در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود. تیم‌های اول و دوم هر گروه به علاوه ۴ تیم برتر سوم راهی مرحله بعد خواهند شد.

گروه A مسابقات جام ملت‌های اروپا با حضور ایتالیا، ترکیه، ولز و سوئیس تشکیل شده است. ایتالیا به عنوان مدعی قهرمانی مسابقات، احتمالا از این گروه با قدرت صعود خواهد کرد. در این بین رقابت تنگاتنگی بین سایر تیم‌ها برای صعود به مرحله بعد وجود خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به معرفی تیم ایتالیا بپردازیم.

ایتالیا پس از ناکامی در چند رقابت بزرگ، حالا با هدایت مانچینی قصد دارد در یورو ۲۰۲۰ جبران مافات کند. لاجوردی پوشان در هر ۲ فاز دفاعی و هجومی بازیکنان توانمندی در اختیار دارند و می‌توانند هر تیمی را اذیت کنند.  

دوناروما دروازه بان جوان، اما با تجربه سابق میلان به عنوان جانشین بوفون، سنگربان اصلی ایتالیا در یورو خواهد بود. مانچینی اکثر مدافعان با تجربه ایتالیا از جمله کیلینی، بونوچی و فلورنزی را به یورو برده است تا ایتالیایی‌ها از خط دفاع مطمئن باشند.  

خط میانی ایتالیا هم با حضور هافبک‌هایی مثل جورجینیو، بارلا و وراتی از قدرت قابل توجهی برخوردار است. البته ایتالیا همیشه هافبک‌های خوبی داشته که در رقابت‌های بزرگ نیز خوب کار کرده اند.  

فدریکو کیه زا یکی از ستاره‌های احتمالی ایتالیا در این مسابقات محسوب می‌شود که مانچینی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. در کنار کیه زا، برناردسکی و اینسینیه هم دیگر بازیکنانی هستند که می‌توانند در کناره‌های زمین به ایتالیا کمک کنند.  

در خط حمله هم ایتالیا ۲ مهاجم فوق العاده با کیفیت دارد که شاید مانچینی را در یک دردسر شیرین قرار دهد. چیرو ایموبیله و بلوتی در خط حمله می‌توانند هر تیمی را با مشکل مواجه کنند.

فهرست تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا:

دروازه بان‌ها: جانلوئیجی دوناروما (میلان)، الکس مرت (ناپل)، سالواتوره سیریگو (تورین)

مدافعان: فرانچسکو آچربی (لاتزیو)، الساندرو باستونی (اینتر)، لئوناردو بونوچی (یوونتوس)، جورجیو کیه لینی (یوونتوس)، جیووانی دی لورنزو (ناپل)، الساندرو فلورنزی (پاری سن ژرمن) ​​، جیانلوکا مانچینی (رم)، لئوناردو اسپینازولا (رم)، رافائل تولوی (آتالانتا)

هافبک‌ها: نیکولو بارلا (اینتر)، برایان کریستانه (رم)، مانوئل لوکاتلی (ساسولو)، لورنزو پلگرینی (رم)، استفانو سنسی (اینتر)، مارکو وراتی (پاری سن ژرمن) جورجینیو (چلسی)

مهاجمان: آندره بلوتی (تورینو)، دومنیکو براردی (ساسولو)، فدریکو برناردسکی (یوونتوس)، فدریکو کیه زا (یوونتوس)، چیرو ایموبیله (لاتزیو)، لورنزو اینسینیه (ناپولی)، متئو پولیتانو (ناپولی)

برنامه مسابقات ایتالیا در جام ملت‌های اروپا: 

ایتالیا - ترکیه/ جمعه ۲۱ خرداد ساعت ۲۳:۳۰

ایتالیا - سوئیس/ چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۳:۳۰

ایتالیا - ولز/ یکشنبه ۳۰ خرداد ساعت ساعت ۲۳:۳۰


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار