۵ مربی برجسته حاضر در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از امروز آغاز می‌شود و سرمربیان تیم‌های حاضر در مسابقات نقش تعیین کننده‌ای در نتایج این دوره دارند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از امروز (جمعه) آغاز خواهد شد و همزمان با برداشته شدن ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه ها، هیجان زیادی میان فوتبال دوستان ایجاد شده است.  

بیشتر بازیکنان برجسته دنیای فوتبال در این رقابت‌ها حضور دارند و برای کسب یکی از مهم‌ترین عناوین فوتبالی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بازیکنان بزرگی مانند کریستیانو رونالدو، کوین دی بروینه، کیلیان امباپه و پل پوگبا با پیراهن تیم‌های ملی کشورشان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.  

برخی از سرمربیان بزرگ نیز در این مسابقات تیم‌های خود را هدایت می‌کنند. فدراسیون‌های اروپایی همواره تمایل دارند که سکان هدایت تیم‌های ملی خود را به نام‌های بزرگ بسپارند.  

در این گزارش کارنامه و عملکرد ۵ سرمربی برجسته و مطرحی که در رقابت‌های یورو حضور دارند را بررسی می‌کنیم.  

۱- دیدیه دشان (فرانسه) 

با توجه به کیفیت بالای بازیکنان فرانسه در هر پُست، تعجبی ندارد که خروس‌ها به قهرمانی یورو برسند.  

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه با وجود در اختیار داشتن مهره‌های تهاجمی فراوان ترجیح داده که سبک بازی متعادلی را در تیمش پیاده کند. این نوع بازی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ نتایج مثبتی در پی داشت و خروس‌ها جام قهرمانی دنیا را بالای سر بردند.  

دشان قبل از پذیرش سرمربیگری فرانسه در سال ۲۰۱۲، هدایت موناکو، یوونتوس و مارسی را بر عهده داشت. دشان که در دوران بازی خود بازیکن موفقی بود، در صدد ادامه موفقیت هایش به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه است.

۲- روبرتو مانچینی (ایتالیا)

ناکامی تاریخی ایتالیا در صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ باعث شد تا "جانپیرو ونتورا" از هدایت این تیم برکنار شود و روبرتو مانچینی هدایت آتزوری را بر عهده بگیرد.  

مانچینی یکی از سرشناس‌ترین سرمربیان حاضر در یورو ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. این سرمربی ایتالیایی با اینترمیلان ۳ بار قهرمان سری A  شد و یک بار با منچسترسیتی لیگ برتر را فتح کرد. از زمان انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا، پیشرفت محسوسی در عملکرد و نتایج این تیم به دست آمده است.

این سرمربی ۵۶ ساله به تازگی قراردادش با فدراسیون ایتالیا را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد. مطمئنا ایتالیا با هدایت مانچینی یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های یورو خواهد بود.  

۳- لوئیز انریکه (اسپانیا)

لوئیز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا هنگامی که لیست این تیم برای یورو را اعلام کرد، خبرساز شد.  

انریکه مربی توانایی است که در نخستین فصل حضورش روی نیمکت سرمربیگری بارسلونا توانست ۳ گانه را برای این تیم به ارمغان بیاورد.  

 اکنون با مثبت شدن نتیجه تست کرونای سرخیو بوسکتس و دیگو یورنته برنامه‌های آماده سازی این تیم دچار اختلال شده است.

این در حالی است که انریکه تصمیم گرفته بازیکنی به اردوی اسپانیا فرانخواند و این تیم با ۲۴ بازیکن در رقابت‌های یورو شرکت خواهد کرد.

این تصمیم پرخطر انریکه به همراه عدم دعوت از راموس به تیم ملی اسپانیا، می‌تواند این تیم را با مشکل مواجه کند. اکنون اسپانیا نسل مستعدی که یک دهه قبل از آن برخوردار بود را در اختیار ندارد، اما انتظار می‌رود که پس از نمایش ناامید کننده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ماتادور‌ها در یورو نمایش امیدوار کننده‌ای ارائه دهند.


بیشتر بخوانید


۴- روبرتو مارتینز (بلژیک)

نسل طلایی بلژیک در آستانه پایان دوران حرفه‌ای خود است و یورو ۲۰۲۰ به احتمال زیاد آخرین تورنمنت بهترین نسلی است که فوتبال این کشور تاکنون پرورش داده است.  

روبرتو مارتینز به دلیل عدم توجه به خط دفاعی تیمش مورد انتقاد قرار گرفته است. سرمربی سابق اورتون در خط حمله بازیکنان پرشمار و توانایی مانند روملو لوکاکو، کوین دی بروینه و ادن هازارد را در اختیار دارد. اما در بحث دفاع این تیم با حضور مدافعان مُسنی مانند توبی آلدرویرلد، یان فرتونگن و توماس فرمائلن تردید‌های جدی وجود دارد.  

مارتینز که در سال ۲۰۱۳ با ویگان قهرمان جام حذفی فوتبال انگلیس شد، به احتمال زیاد پس از یورو ۲۰۲۰ از تیم ملی بلژیک جدا خواهد شد. گفته می‌شود این سرمربی اسپانیایی به تاتنهام نزدیک شده، اما در حال حاضر تمرکز او روی رقابت‌های یورو است.

۵- فرناندو سانتوس (پرتغال)

فرناندو سانتوس، سرمربی باتجربه و نام آشنای دنیای فوتبال در یورو ۲۰۲۰ نیز هدایت پرتغال را بر عهده خواهد داشت و انتظارات زیادی وجود دارد که او با مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نتیجه خوبی بگیرد.  

سانتوس در سال ۲۰۱۶ نیز سرمربی تیم پرتغال بود که با قهرمانی در این رقابت‌ها جهان را شوکه کرد. این سرمربی ۶۶ ساله سابقه هدایت تیم‌های پورتو، اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا در پرتغال را دارد و در مقطعی هم سرمربی آ اِک آتن، پاناتینایکوس و پائوک بوده است.

سانتوس از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و اکنون این تیم با در اختیار داشتن ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، برونو فرناندس و روبن دیاز یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار