روسیه: هیچ مانع غیرقابل حلی در مذاکرات وین وجود ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تا احیای برجام تنها چند مسئله برای رایزنی باقی مانده است و هیچ مانع غیرقابل حلی در میان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، در اظهاراتی اعلام کرد تنها چند قدم تا احیای توافق هسته‌ای ایران باقی‌مانده است.

ریابکوف در این باره اعلام کرد: «تنها چند مسئله مهم در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران باقی مانده است و در رایزنی‌ها هیچ مانع غیرقابل حل دیگری وجود ندارد.»

هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات وین درباره برجام در گراند هتل برگزار شد. پس از این نشست «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی اعلام کرد: «مذاکرات درباره احیای برجام به نقطه‌ای رسیده است که در مواردی که نیاز به تصمیمات سیاسی است نیاز به مشورت با مقامات در کشور‌ها وجود دارد.»

همچنین «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پس از این نشست اعلام کرده بود: «پیش‌بینی می‌کنم که در دور بعدی مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای ایران به توافق برسیم.»

امروز «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «دور ششم مذاکرات وین با هدف احیای برجام بعید است پیش از روز شنبه برگزار شود.»

این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند فردا (پنج‌شنبه) قرار است ششمین دور این مذاکرات در وین، اتریش برگزار شود. اما در حالی که تمامی طرف‌ها از پیشرفت‌های ملموس در مذاکرات خبر می‌دهند، هنوز اختلافات زیادی درباره نحوه برداشته‌شدن تحریم‌ها و نیز چگونگی دادن تضمین آمریکا به ایران برای پایبندی به تعهداتش باقی مانده است.

به‌تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شده است: «چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.»

«استفان کلمنت»، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین، نیز مدعی شده است: «اتحادیه اروپا عمیقا درباره اقدامات مغایر با توافق هسته‌ای ازسوی ایران نگران است.»

در مقابل، اما اولیانوف با انتقاد از مخالفان احیای برجام، از تمام طرف‌های حاضر در مذاکرات کنونی کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش، خواسته است تا از احیای توافق هسته‌ای حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
معلوم میشه تاریخ نمیخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
وزیر‌ خارجه آمریکا گفته فقط صدها تحریمی که متضاد با برجام نیستنو حفظ می‌شوند نه تمام تحریم‌ها که شامل هزاران تحریم مرتبط با هسته‌ای است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
وقتیکه دردولت روحانی حل نشد دولت بعدیم حل کنش نیست چقدرچندبار حسن روحانی گفت مذاکرات تمام شد تحریمها برداشته شد
آخرین اخبار