بهره برداری از ۱۵۷ طرح در هفته جهاد کشاورزی

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۵۷ طرح در بخش کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قوسی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام گذاری شده است که در این هفته ۱۵۷ طرح در بخش کشاورزی استان به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه بیش از ۹۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، خودیاری مردم و تسهیلات بانکی، برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است افزود: با بهره برداری از این طرح ها، بیش از ۲۲ هزار خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند و برای ۲ هزار و ۲۸۸ نفر اشتغال مستقیم ایجاد و برای ۶ هزار و ۵۱۷ نفر هم تثبیت شغل می‌شود.

قوسی بیان کرد: بیشتر این طرح‌ها با ۲۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن شهرستان زیرکوه با ۲۱ طرح و شهرستان خوسف با ۱۸ طرح است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بیشتر طرح‌ها در حوزه آب و خاک اجرا شده است گفت: سیستم‌های نوین آبیاری، طرح‌های انتقال آب و مرمت و بازسازی قنوات از جمله طرح‌هایی است که در هفته جهاد کشاورزی در استان به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: خرید ۲۴۷ دستگاه تراکتور جدید برای کاهش هزینه‌های تولید در استان، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی، مرمت و بازسازی ۹۳ رشته قنات، پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات احداث گلخانه و هزینه کرد ۱۰۳ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های نهضت گلخانه‌ای در استان، از فعالیت‌های پارسال سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای رونق بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار