طالبان: نیرو‌های ترکیه باید از افغانستان خارج شوند

سخنگوی طالبان با رد پیشنهاد آنکارا برای استقرار نظامیان ترکیه در فرودگاه کابل، اعلام کرد: ترکیه باید نیرو‌های نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان با رد پیشنهاد آنکارا برای استقرار نظامیان ترکیه در فرودگاه کابل پس از خروج نیرو‌های آمریکا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو از افغانستان اعلام کرد: ترکیه باید در چارچوب توافق سال گذشته با آمریکا در مورد خروج نیرو‌های نظامی از این کشور، نیرو‌های نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

سهیل شاهین مستقر در دوحه گفت: "ترکیه بخشی از نیرو‌های ناتو است که از ۲۰ سال پیش در افغانستان حضور دارد و بنابراین باید بر اساس توافق نامه‌ای که ما ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰ با آمریکا امضا کردیم از افغانستان خارج شود".

سخنگوی طالبان همچنین بر "روابط خوب" تاریخی افغانستان و ترکیه تأکید کرد و گفت طالبان می‌خواهد با روی کار آمدن دولت جدید این روابط در آینده حفظ شود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه آوریل اعلام کرد در نشست ماه گذشته ناتو، آنکارا پیشنهاد کرد پس از خروج کل نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان، حفاظت و اداره فرودگاه کابل را بر عهده گیرد. خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان قرار است تا ۱۱ سپتامبر انجام شود.

در شرایط بن بست مذاکرات صلح بین طالبان و دولت افغانستان، بسیاری از نمایندگان پارلمان آمریکا و همچنین نمایندگان پیشین و فعلی نگران این موضوع هستند که خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان این کشور را درگیر جنگ داخلی کند که باعث شود طالبان به قدرت برگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.